Dołącz do naszego zespołu - sprawdź kogo szukamy REKRUTACJA

Wzrost przychodów o 900% r/r dla e-commerce z branży perfumeryjnej

Łukasz 7 lutego 2024

Klient to producent zamienników perfum (tzw. lanych perfum). Firma z własną marką produktów praktycznie od zera chciała zostać liderem e-commerce w branży perfumeryjnej. Udało nam się osiągnąć prawie 10-krotny wzrost przychodów w ciągu zaledwie jednego roku, zachowując ROAS.

Spis treści:

Cele i oczekiwania

Celem klienta było uzyskanie jak największego przychodu przy zachowaniu ROAS na poziomie minimum 500%, a więc agresywne zwiększanie udziału w rynku, aż do osiągnięcia pozycji lidera na rynku krajowym, zachowując stabilne koszty.

Zrealizowane działania

Opracowaliśmy strategie kwartalne i roczne. Dzięki nim udało się nam zaplanować sukces dla naszego klienta.

Cyklicznie wdrażaliśmy wszystkie możliwe typy kampanii:

Standardowe search: brand, konkurencja, frazy ogólne, kampanie ask, podział męskie/damskie, podział na typy produktów, podział na nazwy użytych komponentów, dynamiczne reklamy w podziale na kategorie, URLe i oczywiście dane demograficzne.

Najważniejsze: zakupowe standardowe PLA, inteligentne PLA – docelowo na Performance Max, które były nowością, jak zaczynaliśmy i nie miały pełnej funkcjonalności jak teraz.

Kampanie YT: uruchomiliśmy szereg kampanii na YT, mieliśmy także profesjonalne filmy budujące świadomość. Cyklicznie organizowaliśmy akcje promocyjne: rabat %, darmowa dostawa, konkursy.

Udało nam się osiągać stabilne wzrosty dzięki:

  • testowaniu strategii ustalania stawek i ustalaniu docelowych wartości,
  • eksperymentach, rozbiciu kampanii na różne typy dopasowań,
  • odpowiednim grupowaniu,
  • odpowiednim dopasowaniu treści reklamowych,
  • odpowiednim skalowaniu budżetu,
  • odpowiednim skalowaniu docelowego ROAS.

Wszystkie działania wykonywaliśmy stale obserwując konkurencję i rozwijając równolegle drugi sklep z tymi samymi produktami pod innym brandem.

Głównym kanałem sprzedaży były kampanie search i PLA (poprzez Performance Max).

Kwalifikacja i uczestnictwo w programie MMS (Mid Market Sales) od Google oznaczało dodatkowe wsparcie Premium od najlepszych specjalistów Google oraz uczestnictwo w wielu beta-programach i testowaniu beta-usług. Obecnie w programie jest tylko około 25 największych firm w Polsce.

Efekty współpracy

Osiągnięcie pozycji lidera rynku – według danych Google udało się uzyskać ponad 45% udziału w całym rynku.

Wykresy z Google Ads oraz Google Analytics (dane za rok 2022):

Podsumowanie

Jest to tylko jeden z wielu klientów, któremu pomogliśmy rozwinąć swój biznes w tak szybkim czasie i w tak spektakularny sposób.

Jeżeli chciałbyś być w tym miejscu, nie martwić się o rozwój i skalowanie biznesu, to dobrze trafiłeś. Skontaktuj się z nami, a wykonamy bezpłatnie audyt Twojego biznesu i dostosujemy najlepszą strategię, aby wyskalować Twój biznes w maksymalnym możliwym stopniu.