Klient to producent zamienników perfum (tzw. lanych perfum). Firma z własną marką produktów praktycznie od zera chciała zostać liderem e-commerce w branży perfumeryjnej. Udało nam się osiągnąć prawie 10-krotny wzrost przychodów w ciągu zaledwie jednego roku, zachowując ROAS.
Spis treści:
Cele i oczekiwania
Celem klienta było uzyskanie jak największego przychodu przy zachowaniu ROAS na poziomie minimum 500%, a więc agresywne zwiększanie udziału w rynku, aż do osiągnięcia pozycji lidera na rynku krajowym, zachowując stabilne koszty.
Zrealizowane działania
Opracowaliśmy strategie kwartalne i roczne. Dzięki nim udało się nam zaplanować sukces dla naszego klienta.
Cyklicznie wdrażaliśmy wszystkie możliwe typy kampanii:
Standardowe search: brand, konkurencja, frazy ogólne, kampanie ask, podział męskie/damskie, podział na typy produktów, podział na nazwy użytych komponentów, dynamiczne reklamy w podziale na kategorie, URLe i oczywiście dane demograficzne.
Najważniejsze: zakupowe standardowe PLA, inteligentne PLA – docelowo na Performance Max, które były nowością, jak zaczynaliśmy i nie miały pełnej funkcjonalności jak teraz.
Kampanie YT: uruchomiliśmy szereg kampanii na YT, mieliśmy także profesjonalne filmy budujące świadomość. Cyklicznie organizowaliśmy akcje promocyjne: rabat %, darmowa dostawa, konkursy.
Udało nam się osiągać stabilne wzrosty dzięki:
- testowaniu strategii ustalania stawek i ustalaniu docelowych wartości,
- eksperymentach, rozbiciu kampanii na różne typy dopasowań,
- odpowiednim grupowaniu,
- odpowiednim dopasowaniu treści reklamowych,
- odpowiednim skalowaniu budżetu,
- odpowiednim skalowaniu docelowego ROAS.
Wszystkie działania wykonywaliśmy stale obserwując konkurencję i rozwijając równolegle drugi sklep z tymi samymi produktami pod innym brandem.
Głównym kanałem sprzedaży były kampanie search i PLA (poprzez Performance Max).
Kwalifikacja i uczestnictwo w programie MMS (Mid Market Sales) od Google oznaczało dodatkowe wsparcie Premium od najlepszych specjalistów Google oraz uczestnictwo w wielu beta-programach i testowaniu beta-usług. Obecnie w programie jest tylko około 25 największych firm w Polsce.
Efekty współpracy
Osiągnięcie pozycji lidera rynku – według danych Google udało się uzyskać ponad 45% udziału w całym rynku.
Wykresy z Google Ads oraz Google Analytics (dane za rok 2022):
Podsumowanie
Jest to tylko jeden z wielu klientów, któremu pomogliśmy rozwinąć swój biznes w tak szybkim czasie i w tak spektakularny sposób.
Jeżeli chciałbyś być w tym miejscu, nie martwić się o rozwój i skalowanie biznesu, to dobrze trafiłeś. Skontaktuj się z nami, a wykonamy bezpłatnie audyt Twojego biznesu i dostosujemy najlepszą strategię, aby wyskalować Twój biznes w maksymalnym możliwym stopniu.