MR Diagnostic jest pracownią świadczącą usługi z zakresu diagnostyki obrazowej za pomocą rezonansu magnetycznego. Pracownie klienta zlokalizowane są w 4 miejscowościach: Elbląg, Iława, Bartoszyce oraz Działdowo.
Pracownia MR Diagnostic jest serwisem o tematyce medycznej, który zaliczany jest do stron YMYL (Your Money or Your Life). Przynależność witryny do YMYL oznacza, że treści publikowane na stronie powinny charakteryzować się wysoką wiarygodnością, rzetelnością i jakością merytoryczną, ponieważ mogą wpłynąć one na dobro, zdrowie, komfort oraz bezpieczeństwo odbiorców.
Pozycjonowanie stron z branży medycznej z tego powodu jest szczególnie wymagające, gdyż algorytmy Google przykładają szczególną uwagę do treści publikowanych na tego typu stronach.
Spis treści:
- Rozpoczęcie współpracy
- Wyniki pozycjonowania – jaki efekt osiągnęliśmy?
- Wykresy z narzędzia Google Search Console
- Wykresy z narzędzia Google Analytics
- Wzrost widoczności w Senuto
Rozpoczęcie współpracy
Współpracę z Pracownią MR Diagnostic rozpoczęliśmy w czerwcu 2022 roku. W chwili rozpoczęcia współpracy widoczność strony była na poziomie:
- TOP3 – 35
- TOP10 – 118
- TOP50 – 805
Zanim przystąpiliśmy do optymalizacji strony zapoznaliśmy się z branżą klienta, konkurencją i dobraliśmy odpowiednie frazy kluczowe, które stanowią podstawę w SEO.
Następnie wykonaliśmy szczegółowy Audyt SEO dla strony mrdiagnostic.pl, który wskazał nam kluczowe problemy i obszary wymagające poprawy. Podczas weryfikacji stanu strony sprawdziliśmy między innymi tytuły stron, występowanie nagłówków, szybkość wczytywania strony, dostosowanie do urządzeń mobilnych, prawidłowość wdrożenia tagów index/noindex, itd.
W kolejnym etapie przygotowaliśmy strategię linkowania, która jest niezbędnym elementem pozycjonowania. Plan działania opierał się na pozyskiwaniu linków z tematycznie powiązanych domen oraz wewnętrznych zaplecz.
Aby nasze działania przyniosły oczekiwany efekt nie mogliśmy zapomnieć o treści, dlatego też przygotowaliśmy precyzyjne opracowaną strategię contentową, która opierała się na napisaniu wartościowych i rzetelnych treści na strony z usługami.
Na podstawie wykonanych analiz zaproponowaliśmy naszemu klientowi następujące działania:
- optymalizację SEO,
- rozbudowanie aktualnych treści i przygotowanie nowych,
- naprawę błędów technicznych na stronie,
- wdrożenie strategii linkbuildingu,
- zwiększenie widoczności strony poprzez budowanie nowych treści blogowych.
Wyniki pozycjonowania – jaki efekt osiągnęliśmy?
Strona postawiona jest na silniku ExpressionEngine, który okazał się wyzwaniem podczas optymalizacji. Pomimo początkowych utrudnień udało nam się wprowadzić kluczowe zmiany techniczne oraz zwiększyć widoczność i pozycje dla kluczowych stron usługowych.
Wykresy z narzędzia Google Search Console
Wykres z narzędzia GSC prezentuje wzrost ilości kliknięć i wyświetleń w organicznych wynikach wyszukiwania:
Wykresy z narzędzia Google Analytics
Poniższy wykres przedstawia wzrost ruchu organicznego od czerwca 2022:
Wzrost widoczności w Senuto
Linią pionową oznaczona została data rozpoczęcia współpracy z MR Diagnostic:
Jak możemy zauważyć na powyższym wykresie widoczność strony od czerwca 2022 do marca 2023 systematycznie wzrastała. Widoczność zwiększyła się o następujące wartości:
- TOP3 – z 35 na 137 (wzrost o 291%)
- TOP10 – z 118 na 362 (wzrost o 206%)
- TOP50 – z 805 na 1 629 (wzrost 102%)