EFEKTY KAMPANII |
|||
1.12.2022 | 16.11.2023 | Zmiana o | |
Ilość fraz w TOP 3 | 80 fraz | 445 fraz | 456% |
Ilość fraz w TOP 10 | 399 fraz | 1475 fraz | 270% |
Ilość fraz w TOP 50 | 1485 fraz | 4535 fraz | 205% |
Spis treści:
- Krótko o kliencie
- Cele i oczekiwania
- Zrealizowane działania
- Efekty współpracy
- Widoczność
- Podsumowanie
Krótko o kliencie
Lafaktoria to sklep internetowy specjalizujący się w sprzedaży luksusowego oświetlenia od najlepszych europejskich producentów. Designerskie oświetlenie to nie wszystko. W jego asortymencie można również znaleźć ekskluzywne meble i dodatki do domu, takie jak wieszaki, lustra, donice czy dywany. Oferta sklepu jest naprawdę duża, ponieważ liczy ponad 20 000 produktów!
Cele i oczekiwania
Wyzwaniem, przed którym stanęliśmy rozpoczynając współpracę ze sklepem Lafaktoria, był bardzo mocny trend spadkowy widoczności. Od czerwca 2021 sklep utracił ok. 445 fraz z TOP3 oraz ok. 1 162 fraz z TOP10.
Czerwiec 2021 roku był „gorącym” okresem pod względem liczby wypuszczanych aktualizacji Google. W tym czasie zostały wdrożone aż 4 potwierdzone aktualizacje:
- 2 czerwca – aktualizacja rdzenia algorytmu,
- 15 czerwca – aktualizacja dotycząca Page Experience dla urządzeń mobilnych,
- 23 i 28 czerwca – aktualizacje dotycząca spamu.
Wdrażane w tym okresie aktualizacje Google również przyczyniały się do utraty widoczności.
Widoczność sklepu przed rozpoczęciem współpracy
Oprócz spadków widoczności serwis lafaktoria.pl borykał się też ze sporą liczbą błędów technicznych, które wymagały poprawy w pierwszej kolejności. Strony nie posiadały zoptymalizowanych tytułów stron, nagłówków Hx, wdrożonych linków canonicznych, również strony z wynikami filtrowania lub wyszukiwania nie zostały wykluczone z indeksowania. W serwisie występował także problem duplikacji wewnętrznej oraz zastosowano nieprawidłowe linkowanie wewnętrze.
Do naszych głównych celów należało:
✔️ odwrócenie trendu spadkowego w widoczności oraz sprzedaży,
✔️ zwiększenie ruchu organicznego,
✔️ poprawa błędów technicznych.
Zrealizowane działania
Nasze działania podzieliliśmy na kilka etapów.
- Audyt SEO
Aby odwrócić negatywny trend, dokonaliśmy dogłębnej analizy sklepu internetowego w celu wyłonienia najbardziej problematycznych kwestii.
- Optymalizacja techniczna
Klient na podstawie naszych wytycznych wprowadził rekomendowane zmiany na stronie. Nie obyło się bez wyzwań – optymalizacja serwisu zawierającego ponad 20 k produktów wymagała od nas stałego kontaktu z działem IT Lafaktoria.
- Content
Na sklepie znajdowały się bardzo rozbudowane opisy, lecz nie były one odpowiednio skonstruowane z punktu widzenia SEO, np. nie uwzględniono w nich wcześniej podstawowych elementów, jak np. nagłówki czy wyróżnienia. Tutaj również stworzyliśmy rekomendacje, a dzięki wieloletniemu doświadczeniu klienta w branży powstały świetne i unikalne opisy!
- Linkowanie wewnętrzne
Przy tak rozbudowanym asortymencie niezwykle ważne jest odpowiednie linkowanie wewnętrzne, aby m.in. moc serwisu rozchodziła się równomiernie. Współpracując z klientem w kontekście priorytetów sprzedażowych, opracowaliśmy i wdrożyliśmy strategię linkowania wewnętrznego.
- Linkowanie zewnętrzne
Aby dopełnić proces pozycjonowania sklepu internetowego Lafaktoria, przeprowadziliśmy dokładną analizę konkurencji i wyłoniliśmy domeny, z których również możemy pozyskiwać wartościowe linki dla sklepu.
Efekty współpracy
Odpowiednia optymalizacja sklepu oraz współpraca między naszą agencją a Klientem przyczyniła do następujących wzrostów (dane z SENUTO):
✔️ TOP3 – z 80 na 445 (wzrost o 456%)
✔️ TOP10 – z 399 na 1475 (wzrost o 270%)
✔️ TOP50 – z 1485 na 4535 (wzrost 205%)
Widoczność
Widoczność od 1.12.2022 r.
Widoczność sklepu po rozpoczęciu współpracy (dane z Senuto)
Widoczność z Google Search Console z ostatnich 12 miesięcy:
Widoczność sklepu po rozpoczęciu współpracy (dane z GSC)
Z oczywistych względów nie zamieszczamy danych dotyczących wzrostów sprzedaży.
Podsumowanie
Dzięki wytrwałej pracy udało się odwrócić trend spadkowy oraz wejść na ścieżkę wzrostową. Na nasz sukces składały się takie elementy jak:
- ciężka praca (klienta i nasza),
- optymalizacja techniczna,
- linkowanie wewnętrznie i zewnętrzne,
- copywriting (optymalizacja obecnych treści).
Nie spoczywamy na laurach, działania SEO dla lafaktoria.pl nadal trwają pełną parą. W ramach dalszej strategii mamy w planach:
- pozyskiwanie wartościowych linków,
- rozbudowywanie treści,
- monitoring oraz poprawę błędów,
- re-audyty SEO (z uwzględnieniem elementów z zakresu UX).
Warto podkreślić, że kontakt między naszym specjalistą a klientem był utrzymywany na każdym etapie współpracy, dzięki czemu wszystkie zmiany na stronie były przemyślane również pod kątem pozycjonowania.