Dokładnie rok temu przedstawiliśmy Wam nasze case study dla klienta Świat Ekspresów, w którym głównym celem był przede wszystkim wzrost wartości na sesję, zwiększenie liczby transakcji oraz przychodów (case study: Jak zwiększyliśmy przychody e-sklepu o 179 % dzięki SEO).
Od tego momentu nieustannie optymalizujemy i dbamy o widoczność sklepu internetowego Klienta w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Dzięki poprzedniemu case study udało nam się zwiększyć widoczność na frazy long – tailowe, ale te z kolei nie generowały dużej ilości ruchu. Zdecydowaliśmy się zatem na frazy ogólne oraz wyszukaliśmy kolejne popularne frazy z długiego ogona w taki sposób, aby w okresie najgorętszego sezonu (listopad – grudzień) zmaksymalizować zyski klienta.
Przypomnijmy sobie, jak prezentował się wykres widoczności domeny Klienta dokładnie rok temu.
Widoczność domeny [TOP 10] oraz [TOP 3] w 2018 roku
Problem
Branża klienta nie należy do najłatwiejszych, tym bardziej że oferta jego usług na bieżąco się powiększa a budżet na działania SEO nie jest elastyczny. Ciążyła na nas także presja zbliżającego się gorącego okresu, datowanego na listopad oraz grudzień. Nie wspominając o większej intensywności działań SEO oraz linkbuildingu konkurencji.
Naszym głównym zadaniem było zwiększenie pozycji dla fraz związanych z ekspresami do kawy. Dzięki bardzo szczegółowej analizie konkurencji oraz popularności fraz, udało nam się zgrupować poniższe słowa kluczowe:
- Ekspresy do kawy
- Ekspresy + przeznaczenie
- Ekspresy + rodzaj
- Ekspresy + marka
- Ekspresy + model
- kombinacje w/w fraz
Łącznie zebraliśmy ponad 550 wyszukiwanych słów kluczowych związanych wyłącznie z ekspresami do kawy (wyłączając części zamienne, kawy, herbaty, akcesoria itp.).
Poświęciliśmy bardzo dużo czasu na obszerną analizę konkurencji dla każdego wyszukanego słowa kluczowego. Szczegółowo przeanalizowaliśmy m.in.:
- tagi tytułowe,
- zagęszczenie słów kluczowych,
- długość treści,
- jakość contentu,
- dane strukturalne,
- optymalizacja contentu,
- meta opisy,
- adres URL,
- nagłówki H1-H6,
- strukturę nagłówków,
- atrybuty ALT,
- prędkość wczytywania stron,
- ilość backlinków,
- jakość backlinków,
- domeny odsyłające,
- linkowanie wewnętrzne,
- wiele innych cennych danych.
Nasz Excel posiadał niezliczoną ilość informacji, które w takiej ilości były bardzo ciężkie do analizy, a tym bardziej interpretacji i wyciągania odpowiednich wniosków. Nie wspominając o tym, że zebrane dane musieliśmy na bieżąco aktualizować. Byliśmy zmuszeni poszukać innego, sensownego rozwiązania…
Rozwiązanie
Wykonaliśmy konkretny research narzędzi pomocnych do czytelnej analizy niezliczonej ilości danych związanych z SEO. Szukaliśmy narzędzia, które w bardzo czytelny i zrozumiały sposób wyświetli kluczowe informacje i dane o konkurencji. Ku naszemu ogromnemu zaskoczeniu znaleźliśmy idealny program, który rozwiązał nasz problem – Surfer SEO.
Surfer SEO jest narzędziem, które wspiera analizę oraz optymalizację stron pod kątem SEO. Aplikacja opiera się na przedstawieniu statystyk czynników rankingowych oraz ich korelacji z pozycjami w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Jedną z głównych zalet narzędzia Surfer SEO jest to, że analizuje aktualne wyniki z TOP 50, a do tego jest niezwykle intuicyjny.
Screen z narzędzia Surfer SEO
Wszystkie informacje o konkurentach Świata Ekspresów, które zbieraliśmy do naszego Excela trwały ponad 2 tygodnie. Dzięki aplikacji Surfer SEO – maksymalnie dwie minuty.
Dzięki danym zgromadzonym za pomocą narzędzia Surfer SEO przystąpiliśmy do optymalizacji sklepu internetowego Klienta. Nasze działania skupiły się przede wszystkim na:
- aktualizacji contentu na stronie,
- rozbudowie działu blog,
- rozbudowie kategoryzacji produktów,
- edycji tagów tytułowych,
- poprawie linkowania wewnętrznego,
- poprawie danych strukturalnych,
- zmianie strategii linkbuildingu.
Efekty
Osiągnięte efekty przerosły nasze najśmielsze oczekiwania. Poznaliśmy narzędzie, dzięki któremu możemy szybciej analizować bieżące dane i osiągnąć zamierzony cel. Sezon zbliża się wielkimi krokami a widoczność domeny – rekordowo wysoka! Co więcej, słowo kluczowe „ekspresy do kawy”, które dla klienta jest bardzo ważne, aktualnie znajduje się na „3” pozycji. Oby do przodu!
Widoczność domeny [TOP 10] oraz [TOP 3] obecnie. Czerwoną linią wskazano październik 2018 r.