Dołącz do naszego zespołu - sprawdź kogo szukamy REKRUTACJA

Dokładna analiza konkurencji a efekty w SEO

analiza seo a efekty kampanii
Head Of SEO
Dawid 17 października 2019

Dokładnie rok temu przedstawiliśmy Wam nasze case study dla klienta Świat Ekspresów, w którym głównym celem był przede wszystkim wzrost wartości na sesję, zwiększenie liczby transakcji oraz przychodów (case study: Jak zwiększyliśmy przychody e-sklepu o 179 % dzięki SEO).

Od tego momentu nieustannie optymalizujemy i dbamy o widoczność sklepu internetowego Klienta w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Dzięki poprzedniemu case study udało nam się zwiększyć widoczność na frazy long – tailowe, ale te z kolei nie generowały dużej ilości ruchu. Zdecydowaliśmy się zatem na frazy ogólne oraz wyszukaliśmy kolejne popularne frazy z długiego ogona w taki sposób, aby w okresie najgorętszego sezonu (listopad – grudzień) zmaksymalizować zyski klienta.

Przypomnijmy sobie, jak prezentował się wykres widoczności domeny Klienta dokładnie rok temu.

widoczność domeny w 2018 roku

Widoczność domeny [TOP 10] oraz [TOP 3] w 2018 roku

 

Problem

Branża klienta nie należy do najłatwiejszych, tym bardziej że oferta jego usług na bieżąco się powiększa a budżet na działania SEO nie jest elastyczny. Ciążyła na nas także presja zbliżającego się gorącego okresu, datowanego na listopad oraz grudzień. Nie wspominając o większej intensywności działań SEO oraz linkbuildingu konkurencji.

Naszym głównym zadaniem było zwiększenie pozycji dla fraz związanych z ekspresami do kawy. Dzięki bardzo szczegółowej analizie konkurencji oraz popularności fraz, udało nam się zgrupować poniższe słowa kluczowe:

  • Ekspresy do kawy
  • Ekspresy + przeznaczenie
  • Ekspresy + rodzaj
  • Ekspresy + marka
  • Ekspresy + model
  • kombinacje w/w fraz

Łącznie zebraliśmy ponad 550 wyszukiwanych słów kluczowych związanych wyłącznie z ekspresami do kawy (wyłączając części zamienne, kawy, herbaty, akcesoria itp.).

Poświęciliśmy bardzo dużo czasu na obszerną analizę konkurencji dla każdego wyszukanego słowa kluczowego. Szczegółowo przeanalizowaliśmy m.in.:

  • tagi tytułowe,
  • zagęszczenie słów kluczowych,
  • długość treści,
  • jakość contentu,
  • dane strukturalne,
  • optymalizacja contentu,
  • meta opisy,
  • adres URL,
  • nagłówki H1-H6,
  • strukturę nagłówków,
  • atrybuty ALT,
  • prędkość wczytywania stron,
  • ilość backlinków,
  • jakość backlinków,
  • domeny odsyłające,
  • linkowanie wewnętrzne,
  • wiele innych cennych danych.

Nasz Excel posiadał niezliczoną ilość informacji, które w takiej ilości były bardzo ciężkie do analizy, a tym bardziej interpretacji i wyciągania odpowiednich wniosków. Nie wspominając o tym, że zebrane dane musieliśmy na bieżąco aktualizować. Byliśmy zmuszeni poszukać innego, sensownego rozwiązania…

Rozwiązanie

Wykonaliśmy konkretny research narzędzi pomocnych do czytelnej analizy niezliczonej ilości danych związanych z SEO. Szukaliśmy narzędzia, które w bardzo czytelny i zrozumiały sposób wyświetli kluczowe informacje i dane o konkurencji. Ku naszemu ogromnemu zaskoczeniu znaleźliśmy idealny  program, który rozwiązał nasz problem – Surfer SEO.

Surfer SEO jest narzędziem, które wspiera analizę oraz optymalizację stron pod kątem SEO. Aplikacja opiera się na przedstawieniu statystyk czynników rankingowych oraz ich korelacji z pozycjami w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Jedną z głównych zalet narzędzia Surfer SEO jest to, że analizuje aktualne wyniki z TOP 50, a do tego jest niezwykle intuicyjny.

screen z surfer seo

Screen z narzędzia Surfer SEO

Wszystkie informacje o konkurentach Świata Ekspresów, które zbieraliśmy do naszego Excela trwały ponad 2 tygodnie. Dzięki aplikacji Surfer SEO – maksymalnie dwie minuty.

Dzięki danym zgromadzonym za pomocą narzędzia Surfer SEO przystąpiliśmy do optymalizacji sklepu internetowego Klienta. Nasze działania skupiły się przede wszystkim na:

  • aktualizacji contentu na stronie,
  • rozbudowie działu blog,
  • rozbudowie kategoryzacji produktów,
  • edycji tagów tytułowych,
  • poprawie linkowania wewnętrznego,
  • poprawie danych strukturalnych,
  • zmianie strategii linkbuildingu.

Efekty

Osiągnięte efekty przerosły nasze najśmielsze oczekiwania. Poznaliśmy narzędzie, dzięki któremu możemy szybciej analizować bieżące dane i osiągnąć zamierzony cel. Sezon zbliża się wielkimi krokami a widoczność domeny – rekordowo wysoka! Co więcej, słowo kluczowe „ekspresy do kawy”, które dla klienta jest bardzo ważne, aktualnie znajduje się na „3” pozycji. Oby do przodu!

efekty analizy i działań seo

Widoczność domeny [TOP 10] oraz [TOP 3] obecnie. Czerwoną linią wskazano październik 2018 r.