LinkedIn jest najważniejszym portalem społecznościowym w świecie relacji biznesowych. Dlatego, jeśli chcesz dotrzeć ze swoim przekazem do przedsiębiorców i specjalistów – reklama na LinkedIn będzie świetnym pomysłem!
Warto wiedzieć, że reklama na LinkedIn nie jest jeszcze aż tak popularna jak reklama na Facebooku czy Instagramie, co jest dodatkowym atutem ze względu na mniejszą konkurencję.
Chcesz zacząć przygodę z kampanią na LinkedIn? Przeczytaj ten wpis i zapoznaj się z najważniejszymi poradami dotyczącymi konfiguracji konta oraz prowadzenia działań reklamowych.
Spis treści:
- Reklama na LinkedIn krok po kroku
- Cel kampanii reklamowej
- Odbiorcy reklam
- Formaty reklamowe
- Budżet i harmonogram
- Śledzenie konwersji
- Podsumowanie
Reklama na LinkedIn krok po kroku
1. Cel kampanii reklamowej
Aby tworzyć skuteczne reklamy, w pierwszym kroku musimy wybrać cel marketingowy, opierając się o nasze założenia. Do wyboru mamy 3 główne cele reklamowe na LinkedIn:
- Świadomość
- Zainteresowanie
- Konwersje
Świadomość marki:
Jeśli chcemy dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, warto wybrać ten cel reklamowy – zwłaszcza w pierwszym etapie lejka marketingowego.
Zainteresowanie:
Wybierając tę kategorię, masz szansę wzbudzić większe zainteresowanie treściami wśród potencjalnych odbiorców. Możesz wybrać 3 warianty:
- Odwiedziny witryny – jeśli zależy Ci, aby użytkownicy przeszli na Twoją stronę docelową, wybierz ten cel. Reklamy wyświetlą się tym odbiorcom, którzy z największym prawdopodobieństwem klikną w reklamę i przejdą na stronę docelową.
- Interakcje – jeśli chcesz, aby użytkownicy zareagowali na Twoją treść, zostawiając komentarz, reakcję lub udostępniając post – zdecyduj się na ten cel. Reklamy zostaną wyświetlone użytkownikom, którzy najchętniej reagują na treści.
- Wyświetlenia wideo – jest to najlepszy cel, jeśli chcesz wypromować swój spot reklamowy lub inny film związany z Twoją marką. Wideo wyświetli się odbiorcom, którzy z największym prawdopodobieństwem będą chcieli go obejrzeć.
Konwersje:
Cele nastawione na konwersje najlepiej wybrać już w ostatnim kroku lejka marketingowego. Wybieramy je jeśli chcemy, aby użytkownik podjął konkretne działania pod wpływem naszej reklamy. Możemy wybrać jedną z trzech kategorii:
- Lead Ads – generowanie potencjalnych klientów – jeśli Twoim celem marketingowym jest pozyskanie danych kontaktowych do potencjalnych Klientów, wybierz ten cel. Reklama wyświetli się użytkownikom, którzy z największym prawdopodobieństwem klikną w częściowo uzupełniony formularz kontaktowy.
- Konwersje witryny – wybierając ten cel, możemy wskazać, czym ma być konwersja na stronie docelowej np. zakup, rejestracja, pobranie. Kampania zostanie wyświetlana osobom, które z największym prawdopodobieństwem podejmą wybraną przez Ciebie konwersje z celem marketingowym.
- Kandydaci na ofertę pracy – wybierz ten cel, jeśli chcesz dotrzeć z informacją o rekrutacji w Twojej firmie do potencjalnych kandydatów. Reklamy będą wyświetlać się osobom, które z największym prawdopodobieństwem klikną ogłoszenie dot. oferty pracy.
Zdecyduj, który cel najbardziej odpowiada Twoim założeniom marketingowym i docieraj z reklamą do osób, które najchętniej zareagują na Twoje reklamy.
2. Odbiorcy reklam
Po wyborze celu reklamowego drugim najważniejszym krokiem będzie określenie grupy docelowej – do kogo chcesz dotrzeć z kampanią reklamową. LinkedIn pozwala bardzo precyzyjnie kierować reklamy. Możemy określić: kraj, branżę, stanowisko, firmę (oraz jej wielkość), szkołę, szczeble zawodowe, umiejętności, płeć i wiek.
Wybór lokalizacji:
Definiowanie grupy odbiorców:
Odbiorcy:
- W tym miejscu możemy zdefiniować odbiorców, wykorzystując zebrane wcześniej dane, przesyłając listy, tworząc podobne grupy czy retargetując odbiorców.
Atrybuty odbiorców:
- W tym miejscu możemy docierać do nowych użytkowników, definiując odpowiednie atrybuty np. dane demograficzne, doświadczenie zawodowe, zainteresowania i cechy, firma i jej wielkość.
3. Formaty reklamowe
W tym kroku przechodzimy do wyboru formatu reklamowego. LinkedIn oferuje nam 7 różnych formatów reklamowych:
- Reklama z pojedynczym zdjęciem: standardowy format reklamy ze zdjęciem, podlinkowaniem do strony docelowej, reklama będzie wyświetlana w kanale informacji.
- Reklama karuzelowa: seria obrazów (od 2 do 10), kafelki karuzeli możemy uzupełnić o opisy i linki docelowe. Reklama będzie wyświetlana w kanale informacji.
- Reklama video: reklama w formie klipu uzupełniona jest o opis, tytuł oraz CTA. Idealnie nadaje się do przedstawienia produktu czy historii marki.
- Reklama tekstowa: format reklamy tekstowej wyświetlany jest w prawej kolumnie lub u góry strony.
- Reklama Spotlight: wykorzystując informacje profilowe, możesz stworzyć personalizowane reklamy, promując swoją ofertę (wersja na komputery).
- Reklama dla pozyskania obserwujących: wykorzystując informacje profilowe, możesz stworzyć personalizowane reklamy, promując swoją stronę firmową (wersja na komputery).
- Reklama konwersacyjna: ten format reklamy pozwala dostarczyć wiadomości sponsorowane do skrzynek odbiorczych LinkedIn Twojej grupy docelowej.
Szczegóły Twoich kreacji reklamowych uzupełnisz w kolejnych krokach. Po wyborze formatu reklamowego czas na określenie budżetu reklamowego.
4. Budżet i harmonogram
Ustawiając budżet reklamowy, możesz wybrać 3 opcje: budżet dzienny, budżet całkowity lub budżet dzienny i całkowity. Wybierając ostatnią opcję, masz możliwość określenia budżetu, jaki chcesz przeznaczyć na reklamę, jednocześnie „pilnując” budżetu dziennego. Wybierając budżet reklamowy, masz również możliwość zdefiniowania harmonogramu emitowania reklam w wybranym budżecie – musimy określić datę zakończenia.
Warto pamiętać, że dzienne wydatki na reklamę mogą wzrosnąć nawet do 20%. Wybierz realny budżet dla swoich kampanii i doglądaj statystyk w czasie jej trwania.
5. Śledzenie konwersji
W ostatnim kroku tworzenia kampanii reklamowej na LinkedIn kluczowe jest ustalenie celów reklamy. Określenie jasnych celów na etapie tworzenia pomaga analizować skuteczność kampanii oraz optymalizować jej efektywność.
Aby uruchomić śledzenie konwersji w naszych kampaniach, konieczna będzie prawidłowa konfiguracja opcji śledzenia konwersji w Menadżerze kampanii oraz podpięcie Linkedin Insight Tag w witrynie.
W celu konfiguracji Insight Tag na koncie oraz w witrynie zapoznaj się z instrukcją: https://www.linkedin.com/help/lms/answer/67514?accountId=184725704
Reklama na LinkedIn – podsumowanie
Jeśli przeszedłeś z nami wszystkie kroki tworzenia kampanii na LinkedIn mamy dla Ciebie kilka porad w ramach podsumowania.
Prowadząc kampanię reklamową na LinkedIn, uważaj na:
- Brak środków na karcie: jeśli w systemie LinkedIn nie uda się przetworzyć płatności na koncie (np. z powodu ustawionego limitu), wszystkie kampanie zostaną wstrzymane, a karta zostanie uznana za nieaktualną. Chcąc kontynuować emisję reklam, konieczne będzie uzupełnienie środków na koncie oraz uzupełnienie danych do karty płatniczej.
- Treści reklamowe: po dodaniu reklamy nie ma możliwości edytowania treści reklam, reklamę możesz tylko wyłączyć lub włączyć. Dlatego bardzo ważne jest sprawdzenie tekstów reklam przed ich zatwierdzeniem.
- Stawki: pamiętaj, jeśli wybierzesz budżet całkowity dla kampanii reklamowej, nie określając budżetu dziennego, LinkedIn budżet zostanie zrealizowany jak najszybciej – przez co może zostać wydany dużo szybciej, niż zakładasz.
Warto również pamiętać, że koszt reklamy na LinkedIn jest dużo większy niż reklamy na Facebooku, dodatkowo reklamy są rozliczane w euro. Jednak jeśli Twoja grupa odbiorców jest na tej platformie, warto wykorzystać potencjał precyzyjnego targetowania. Wyświetlając reklamy zdefiniowanej grupie odbiorców, wyprzedzasz działania reklamowe Twojej konkurencji! 🙂