Relacja z SEMKRK #6 BIG - AdVIST

Relacja z SEMKRK #6 BIG

Rekordowa ilość pasjonatów SEO i SEM, 12 wybitnych prelegentów oraz 13 pełnych wiedzy prezentacji i case study. Tak wyglądało 6 wydanie SemKRK, które przeszło już do historii. Była to wyjątkowa edycja wydarzenia, która odbyła się Starej Zajezdni w Krakowie. Poniżej prezentujemy krótkie omówienie wszystkich prelekcji z SemKRK #6 BIG.

Prezentacja 1: Ruch organiczny w kategoriach produktów sklepu internetowego – case study – Artur Strzelecki

Pan Artur Strzelecki zaprezentował studium przypadku skutecznej maksymalizacji widoczności oraz ruchu organicznego w sklepie internetowym BABYLAND.PL.

Najciekawsze tematy prezentacji:

  • rodzaje ruchu organicznego
  • struktura budowy nawigacji w serwisie
  • optymalizacja tagów tytułowych, nagłówków H1-H6 oraz treści pod względem SEO
  • sezonowości fraz, które wpływają na ruch w sklepie
  • prawidłowy dobór fraz kluczowych dla stron kategorii w sklepie

Prezentacja 2: Czym mogą Cię zaskoczyć modyfikatory stawek CPC. AdWords oczami Analytics – Maciej Lewiński

Prelegent Maciej Lewiński, Certyfikowany Trener Google przedstawił sposoby wykorzystywania danych z narzędzia Google Analytics w tworzeniu skutecznych kampanii Google AdWords.

Najciekawsze tematy prezentacji:

  • optymalizacja kampanii Google AdWords
  • wykorzystywanie danych z Google Analytics w kampaniach Google AdWords
  • wpływ wielu czynników zewnętrznych (w tym pogodowych) na ilość konwersji
  • wpływ personalizacji w treściach reklamy

Prezentacja 3: Jak zwiększyliśmy sprzedaż księgarni internetowej – Łukasz Chwiszczuk

Pan Łukasz Chwiszczuk, Certyfikowany Trener Google AdWords zaprezentował case study związany ze zwiększeniem sprzedaży w księgarni internetowej taniaksiazka.pl.

Najciekawsze tematy prezentacji:

  • potencjał DoubleClick Search w kampaniach asortymentowych
  • podział użytkowników w zależności od etapu zakupowego
  • automatyzacja skryptami w kampaniach Google AdWords
  • dynamiczne listy customer match zaciągane z systemu CRM klienta

Prezentacja 4: Mobile w liczbach: co dane mówią o zachowaniach użytkowników na urządzeniach mobilnych – Anna Janiszewska

Pani Anna Janiszewska to analityk i badacz rynku, która w Google Poland wspiera analitycznie polskie firmy w poszukiwaniu nisz rynkowych oraz zrozumieniu cyfrowego konsumenta. Prezentacja prelegentki przedstawiła informacje związane z wyszukiwaniem mobilnym oraz sposobie wyszukiwań na urządzeniach przenośnych.

Najciekawsze tematy prezentacji:

  • wzrost ilości zapytań z urządzeń przenośnych
  • grupy słów kluczowych, których wyszukiwanie na urządzeniach mobilnych jest większe niż na desktopach
  • wpływ warunków pogodowych na sposób wyszukiwania na smartfonach

Prezentacja 5: Jak bezboleśnie migrować duże strony z milionami podstron – Michał Magdziarz

Prezentacja Pana Michała Magdziarza, którego przyjemność mieliśmy spotkać na 5 edycji Festiwalu SEO w Katowicach związana była ściśle z SEO technicznym oraz problemach migracji dużych serwisów.

Najciekawsze tematy prezentacji:

  • procesy migrowania serwisów
  • techniczna konfiguracja przekierowań 301 oraz 302
  • narzędzia wspomagające migrację serwisu
  • pułapki, na które należy uważać podczas migracji dużych serwisów

Prezentacja 6: 5 sprawdzonych patentów na generowanie leadów za pomocą połączonych kampanii Facebook i AdWords – Ireneusz Stadler

Pan Ireneusz Stadler posiada 10 letnie doświadczenie w branży reklamowej. Jego prezentacja związana była z efektywnym przekształceniem użytkowników Facebook’a w leady, korzystając zarówno z Google AdWords oraz Facebook Ads.

Najciekawsze tematy prezentacji:

  • porównanie skuteczności kampanii Facebook Ads oraz Google AdWords
  • łączenie” kampanii sprzedażowych za pomocą Facebook Ads oraz Google AdWords
  • wykorzystywanie bazy Klientów oraz ich legalność

Prezentacja 7: Optymalizacja CMS Joomla! pod Google – To proste – Tomasz Jeska

Prelegent Tomasz Jeska jest właścicielem firmy 48 Media oraz organizatorem krakowskich spotkań Joomla! Zaprezentował metody optymalizacji CMS Joomla! pod kątem SEO za pomocą ogólnodostępnych pluginów.

Najciekawsze tematy prezentacji:

  • popularność wybranych CMS na rynku globalnym
  • podstawowa konfiguracja CMS Joomla!
  • lista wtyczek, które wspomagają optymalizację CMS Joomla!

Prezentacja 8: Jaką muzykę grają SWLE? – Paweł Gontarek

Pan Paweł Gontarek zaprezentował wpływ SWL (nie system wymiany linków lecz system wzajemnego linkowania ) na widoczność serwisu w wynikach organicznych. Swoją prezentację oparł o case study serwisu tuba.fm.

Najciekawsze tematy prezentacji:

  • problemy związane z SEO dla branży radiowej
  • kwestie związane z optymalizacją radia on-line
  • problemy wynikające z przejęcia Klienta od innej agencji SEO
  • wpływ wdrożenia rekomendacji SEO na widoczność serwisu w wynikach organicznych

Prezentacja 9: Sprzedaż, to nie tylko kup teraz – display 4 Customer Journey na przykładzie kampanii dla Mitsubishi – Szymon Bukowicz

Pan Krzysztof Bukowicz jest Account Managerem w Hitspot Media. Zaprezentował wyjątkowo ciekawe case study związane z łączeniem internetowych kampanii reklamowych z bezpośrednią relacją z Klientem na przykładzie kampanii Mitsubishi.

Najciekawsze tematy prezentacji:

  • wpływ dużej ilości informacji na wydłużenie ścieżki decyzyjnej,
  • optymalizacja ścieżki decyzyjnej Klienta
  • metody pozyskiwania Klientów dla salonów samochodowych

Prezentacja 10: Jak wykorzystać dane z Facebooka do kampanii AdWords – Łukasz Chwiszczuk

Kolejny występ Pana Łukasza związany był z przenoszeniem danych targetowania Facebook Ads do Google AdWords.

Najciekawsze tematy prezentacji:

  • przenoszenie danych targetowania z Facebook Ads do Google AdWords
  • przygotowanie tekstów pod konkretnych odbiorców
  • wskazówki związane z przekazem pod określonych użytkowników
  • porównanie kierowania reklam w Facebook Ads oraz Google AdWords
  • połączenie Customer Journey Facebook + Google AdWords

Prezentacja 11: Obcokrajowcy o Polskich miastach, czyli trudne tematy w Content Marketingu – Jak uniknąć hejtu i zdobyć naturalne linki – Piotr Mikulski

Pan Mikulski zaprezentował interesujący case study związany z serwisem morizon.pl. Prezentacja ta związana była z Content Marketingiem, metodami dystrybucji treści oraz ich wpływem na pozyskanie wartościowych i naturalnych linków.

Najciekawsze tematy prezentacji:

  • metody związane z gromadzeniem informacji do tworzenia wartościowych wpisów
  • sposoby dystrybucji treści
  • budowanie contentu dla serwisów sprzedaży nieruchomości

Prezentacja 12: Przyszłość, która nadeszła jutro – Damian Sałkowski

Prezentacja Pana Damiana dotyczyła obecnych zmian w algorytmie Google oraz ich kolejnych modyfikacjach, które w znaczący sposób wpłyną na wyniki organiczne.

Najciekawsze tematy prezentacji:

  • obecne zmiany w wynikach organicznych
  • wpływ personalizacji na wyniki wyszukiwania
  • możliwe kierunki rozwoju algorytmów Google
  • czynniki wpływające na widoczność w SERPach
  • przygotowanie swojej strony pod nadchodzące zmiany w algorytmach

Prezentacja 13: Ło Panie! Kto to Panu tak spier@#$?! – Czyli o 3 głównych czynnikach sukcesu w reklamie graficznej AdWords – Karol Dziedzic

Ostatnia prezentacja należała do Certyfikowanego Trenera Google AdWords – Karola Dziedzic, który przedstawił case study związany z kampanią AdWords z bardzo dużym budżetem, która nie wygenerowała żadnych konwersji.

Najciekawsze tematy prezentacji:

  • metody tworzenia konwertujących kampanii graficznych
  • czynniki, które wpływają na sukces reklam graficznych

Podsumowanie

Wyjątkowe prezentacje, nasycone praktyczną wiedzą, barcampowy klimat oraz wspaniała atmosfera – tak w skrócie można podsumować 6 edycję SemKRK. Kolejna już we wrześniu. Do zobaczenia!