Rekordowa ilość pasjonatów SEO i SEM, 12 wybitnych prelegentów oraz 13 pełnych wiedzy prezentacji i case study. Tak wyglądało 6 wydanie SemKRK, które przeszło już do historii. Była to wyjątkowa edycja wydarzenia, która odbyła się Starej Zajezdni w Krakowie. Poniżej prezentujemy krótkie omówienie wszystkich prelekcji z SemKRK #6 BIG.
Prezentacja 1: Ruch organiczny w kategoriach produktów sklepu internetowego – case study – Artur Strzelecki
Pan Artur Strzelecki zaprezentował studium przypadku skutecznej maksymalizacji widoczności oraz ruchu organicznego w sklepie internetowym BABYLAND.PL.
Najciekawsze tematy prezentacji:
- rodzaje ruchu organicznego
- struktura budowy nawigacji w serwisie
- optymalizacja tagów tytułowych, nagłówków H1-H6 oraz treści pod względem SEO
- sezonowości fraz, które wpływają na ruch w sklepie
- prawidłowy dobór fraz kluczowych dla stron kategorii w sklepie
Prezentacja 2: Czym mogą Cię zaskoczyć modyfikatory stawek CPC. AdWords oczami Analytics – Maciej Lewiński
Prelegent Maciej Lewiński, Certyfikowany Trener Google przedstawił sposoby wykorzystywania danych z narzędzia Google Analytics w tworzeniu skutecznych kampanii Google AdWords.
Najciekawsze tematy prezentacji:
- optymalizacja kampanii Google AdWords
- wykorzystywanie danych z Google Analytics w kampaniach Google AdWords
- wpływ wielu czynników zewnętrznych (w tym pogodowych) na ilość konwersji
- wpływ personalizacji w treściach reklamy
Prezentacja 3: Jak zwiększyliśmy sprzedaż księgarni internetowej – Łukasz Chwiszczuk
Pan Łukasz Chwiszczuk, Certyfikowany Trener Google AdWords zaprezentował case study związany ze zwiększeniem sprzedaży w księgarni internetowej taniaksiazka.pl.
Najciekawsze tematy prezentacji:
- potencjał DoubleClick Search w kampaniach asortymentowych
- podział użytkowników w zależności od etapu zakupowego
- automatyzacja skryptami w kampaniach Google AdWords
- dynamiczne listy customer match zaciągane z systemu CRM klienta
Prezentacja 4: Mobile w liczbach: co dane mówią o zachowaniach użytkowników na urządzeniach mobilnych – Anna Janiszewska
Pani Anna Janiszewska to analityk i badacz rynku, która w Google Poland wspiera analitycznie polskie firmy w poszukiwaniu nisz rynkowych oraz zrozumieniu cyfrowego konsumenta. Prezentacja prelegentki przedstawiła informacje związane z wyszukiwaniem mobilnym oraz sposobie wyszukiwań na urządzeniach przenośnych.
Najciekawsze tematy prezentacji:
- wzrost ilości zapytań z urządzeń przenośnych
- grupy słów kluczowych, których wyszukiwanie na urządzeniach mobilnych jest większe niż na desktopach
- wpływ warunków pogodowych na sposób wyszukiwania na smartfonach
Prezentacja 5: Jak bezboleśnie migrować duże strony z milionami podstron – Michał Magdziarz
Prezentacja Pana Michała Magdziarza, którego przyjemność mieliśmy spotkać na 5 edycji Festiwalu SEO w Katowicach związana była ściśle z SEO technicznym oraz problemach migracji dużych serwisów.
Najciekawsze tematy prezentacji:
- procesy migrowania serwisów
- techniczna konfiguracja przekierowań 301 oraz 302
- narzędzia wspomagające migrację serwisu
- pułapki, na które należy uważać podczas migracji dużych serwisów
Prezentacja 6: 5 sprawdzonych patentów na generowanie leadów za pomocą połączonych kampanii Facebook i AdWords – Ireneusz Stadler
Pan Ireneusz Stadler posiada 10 letnie doświadczenie w branży reklamowej. Jego prezentacja związana była z efektywnym przekształceniem użytkowników Facebook’a w leady, korzystając zarówno z Google AdWords oraz Facebook Ads.
Najciekawsze tematy prezentacji:
- porównanie skuteczności kampanii Facebook Ads oraz Google AdWords
- „łączenie” kampanii sprzedażowych za pomocą Facebook Ads oraz Google AdWords
- wykorzystywanie bazy Klientów oraz ich legalność
Prezentacja 7: Optymalizacja CMS Joomla! pod Google – To proste – Tomasz Jeska
Prelegent Tomasz Jeska jest właścicielem firmy 48 Media oraz organizatorem krakowskich spotkań Joomla! Zaprezentował metody optymalizacji CMS Joomla! pod kątem SEO za pomocą ogólnodostępnych pluginów.
Najciekawsze tematy prezentacji:
- popularność wybranych CMS na rynku globalnym
- podstawowa konfiguracja CMS Joomla!
- lista wtyczek, które wspomagają optymalizację CMS Joomla!
Prezentacja 8: Jaką muzykę grają SWLE? – Paweł Gontarek
Pan Paweł Gontarek zaprezentował wpływ SWL (nie system wymiany linków lecz system wzajemnego linkowania ) na widoczność serwisu w wynikach organicznych. Swoją prezentację oparł o case study serwisu tuba.fm.
Najciekawsze tematy prezentacji:
- problemy związane z SEO dla branży radiowej
- kwestie związane z optymalizacją radia on-line
- problemy wynikające z przejęcia Klienta od innej agencji SEO
- wpływ wdrożenia rekomendacji SEO na widoczność serwisu w wynikach organicznych
Prezentacja 9: Sprzedaż, to nie tylko kup teraz – display 4 Customer Journey na przykładzie kampanii dla Mitsubishi – Szymon Bukowicz
Pan Krzysztof Bukowicz jest Account Managerem w Hitspot Media. Zaprezentował wyjątkowo ciekawe case study związane z łączeniem internetowych kampanii reklamowych z bezpośrednią relacją z Klientem na przykładzie kampanii Mitsubishi.
Najciekawsze tematy prezentacji:
- wpływ dużej ilości informacji na wydłużenie ścieżki decyzyjnej,
- optymalizacja ścieżki decyzyjnej Klienta
- metody pozyskiwania Klientów dla salonów samochodowych
Prezentacja 10: Jak wykorzystać dane z Facebooka do kampanii AdWords – Łukasz Chwiszczuk
Kolejny występ Pana Łukasza związany był z przenoszeniem danych targetowania Facebook Ads do Google AdWords.
Najciekawsze tematy prezentacji:
- przenoszenie danych targetowania z Facebook Ads do Google AdWords
- przygotowanie tekstów pod konkretnych odbiorców
- wskazówki związane z przekazem pod określonych użytkowników
- porównanie kierowania reklam w Facebook Ads oraz Google AdWords
- połączenie Customer Journey Facebook + Google AdWords
Prezentacja 11: Obcokrajowcy o Polskich miastach, czyli trudne tematy w Content Marketingu – Jak uniknąć hejtu i zdobyć naturalne linki – Piotr Mikulski
Pan Mikulski zaprezentował interesujący case study związany z serwisem morizon.pl. Prezentacja ta związana była z Content Marketingiem, metodami dystrybucji treści oraz ich wpływem na pozyskanie wartościowych i naturalnych linków.
Najciekawsze tematy prezentacji:
- metody związane z gromadzeniem informacji do tworzenia wartościowych wpisów
- sposoby dystrybucji treści
- budowanie contentu dla serwisów sprzedaży nieruchomości
Prezentacja 12: Przyszłość, która nadeszła jutro – Damian Sałkowski
Prezentacja Pana Damiana dotyczyła obecnych zmian w algorytmie Google oraz ich kolejnych modyfikacjach, które w znaczący sposób wpłyną na wyniki organiczne.
Najciekawsze tematy prezentacji:
- obecne zmiany w wynikach organicznych
- wpływ personalizacji na wyniki wyszukiwania
- możliwe kierunki rozwoju algorytmów Google
- czynniki wpływające na widoczność w SERPach
- przygotowanie swojej strony pod nadchodzące zmiany w algorytmach
Prezentacja 13: Ło Panie! Kto to Panu tak spier@#$?! – Czyli o 3 głównych czynnikach sukcesu w reklamie graficznej AdWords – Karol Dziedzic
Ostatnia prezentacja należała do Certyfikowanego Trenera Google AdWords – Karola Dziedzic, który przedstawił case study związany z kampanią AdWords z bardzo dużym budżetem, która nie wygenerowała żadnych konwersji.
Najciekawsze tematy prezentacji:
- metody tworzenia konwertujących kampanii graficznych
- czynniki, które wpływają na sukces reklam graficznych
Podsumowanie
Wyjątkowe prezentacje, nasycone praktyczną wiedzą, barcampowy klimat oraz wspaniała atmosfera – tak w skrócie można podsumować 6 edycję SemKRK. Kolejna już we wrześniu. Do zobaczenia!