Dołącz do naszego zespołu - sprawdź kogo szukamy REKRUTACJA

Jak założyć fanpage na Facebooku?

Karolina Marmol
Karolina 22 marca 2021

Facebook jest miejscem, w którym gromadzą się ludzie z całego świata. Obecnie prawie każda firma prowadzi stronę na Facebooku, gdzie zamieszcza różne informacje na temat swoich działań, np. o promocjach, nowościach czy przekazuje wiadomości z branży.

Spis treści

Czym się różni profil firmowy od profilu prywatnego?

Profil prywatny służy do publikowania treści dla znajomych, które są związane z życiem, rodziną czy pracą. Limit znajomych na takim koncie wynosi 5000 osób. Obecnie nie ma możliwości publikowania treści firmowych jako profil prywatny. Do tego celu należy założyć fanpage.

Fanpage, czyli profil marki na Facebooku jest miejscem, gdzie gromadzą się jej fani. Prowadząc taki profil, firma ma szansę na zaprezentowanie swoich produktów, zapoznanie odbiorców z celami marki, czy poinformowanie o nowościach, jakie mają zostać wprowadzone do asortymentu marki np. nowe produkty lub nowe usługi. Posiadając taki profil, można prowadzić płatne działania reklamowe. Dostępne są również różnego rodzaju statystyki np. kiedy odbiorcy marki są obecni na Facebooku lub jak duże zainteresowanie wzbudziły opublikowane posty – możliwości analizowania danych jest wiele.

Jak utworzyć fanpage firmy?

Stworzenie profilu firmowego na Facebooku wiąże z posiadaniem prywatnego konta. Bez niego nie ma możliwości założenia fanpage’a oraz prowadzenia go. Poniżej przedstawię, jak w prosty sposób założyć fanpage marki z prywatnego konta na Facebooku.

Pierwszym krokiem jest zalogowanie się na swój profil osobisty w prawym górnym rogu. Następnie należy kliknąć znak ,,+” znajdujący się w prawej górnej stronie. Po jego naciśnięciu rozwinie się lista działań. Aby utworzyć fanpage, należy kliknąć przycisk ,,strona”.

Rozwinięcię funkcji "Utwórz" na Facebooku

Po kliknięciu przycisku następuje przeniesienie do strony, na której należy uzupełnić informacje o firmie, takie jak:

  • Nazwa strony – tutaj należy wpisać nazwę marki/firmy.
  • Kategoria – w tym miejscu trzeba wyszukać kategorię, która najlepiej opisuje markę, rodzaj działalności lub tematykę, jaka będzie publikowana na stronie. Maksymalnie można dodać 3 kategorie.
  • Opis firmy – tutaj opisujemy, czym się marka zajmuje, jakie ma cele, jakich usług dostarcza lub jakie jest przeznaczenie tworzonej strony. Maksymalna długość opisu wynosi 255 znaków.

Okno UTWÓRZ STRONĘ na Facebooku

 

Po uzupełnieniu informacji o stronie należy nacisnąć przycisk ,,Utwórz stronę” znajdujący się w lewym dolnym rogu.

Strona została utworzona, teraz należy ją odpowiednio skonfigurować.

Jak skonfigurować fanpage?

Do skonfigurowania strony potrzebne jest zdjęcie profilowe oraz zdjęcie w tle. W tym celu należy uzupełnić panel ,,Obrazy” znajdujący się z lewej strony.

Do odpowiedniego wyświetlania zdjęć oraz zachowania ich dobrej jakości należy zapoznać się z wymaganiami co do wymiarów:

  • Wymiary zdjęcia profilowego powinny wynosić minimum 170 x 170 px. Jednak, aby grafika nie została rozmazana, powinna wynosić 800 x 800 px.
  • Wymiary zdjęcia w tle powinny wynosić 820×312 px. Należy pamiętać, że Facebook inaczej wyświetla ten typ zdjęcia na komputerze, a inaczej na mobile, dlatego przy tworzeniu grafiki wszystkie informacje powinny znaleźć się w środkowej części, aby nie zostały przycięte.

Istnieje też możliwość dodania video w tle zamiast zdjęcia. W tym celu należy stworzyć film trwający od 20 do 90 sekund. Wymiary dla takiego formatu wynoszą 820 x 462 px. Jednak trzeba pamiętać, że na mobile, film będzie wyświetlany w innym formacie, dlatego wszystkie informacje powinny być umieszczone w środkowej części materiału, w wymiarach 560 x 315 px.

Chcesz dowiedzieć się więcej, jakie korzyści daje video w tle na Facebooku, zapoznaj się z naszym artykułem: Wideo w tle na Facebooku – wszystko, co musisz wiedzieć o cover video! (https://advist.pl/cover-video-facebook/)

 

Jak uzupełnić profil oraz dodać nowe osoby do zarządzania stroną?

Ostatnim krokiem jest uzupełnienie profilu, podając informacje kontaktowe, lokalizację i dodanie administratorów, oraz moderatorów strony – jeśli fanpage ma być prowadzony przez więcej niż jedną osobę.

W tym celu należy przejść do profilu firmy i z lewej strony wybrać zakładkę ,,Edytuj informacje o firmie”, gdzie należy podać lokalizację, numer telefonu, adres e-mail i witrynę internetową. Dodatkowo można uzupełnić takie informacje jak godziny pracy, dodatkowe informacje o firmie oraz zakres cen.

Jeśli profil ma być prowadzony przez więcej niż jedną osobę, należy przejść w ,,Ustawienia” znajdującego się z lewej strony.

Następnie należy wybrać zakładkę ,,Role na stronie” znajdującą się w panelu po lewej stronie.

Po przejściu na stronę należy przypisać nową rolę na stronie, wpisując jej imię i nazwisko lub e-mail oraz wybrać jak duży będzie miała dostęp do edytowania strony. Do wyboru jest 5 ról: administrator, redaktor, moderator, reklamodawca oraz analityk.

Administrator strony ma wszystkie uprawnienia do zarządzania stroną takie jak: publikowanie i wysyłanie wiadomości, publikowanie postów, odpisywanie na komentarze, usuwanie ich, tworzenie reklam, wyświetlanie statystyk czy przypisywanie ról na stronie. Może również usunąć trwale stronę.

Redaktor ma możliwość publikowania i wysyłania wiadomości, publikowania postów, tworzenia reklam oraz odpisywania na komentarze.

Moderator może odpisywać na komentarze na stronie i je usuwać, tworzyć reklamy oraz wyświetlać statystyki.

Reklamodawca tworzy reklamy, sprawdza tożsamość autorów postów i komentarzy oraz ma możliwość wyświetlania statystyk.

Analityk ma możliwość sprawdzenia, który administrator dodał post lub komentarz. Może również wyświetlić statystyki.

Podsumowanie

W dzisiejszych czasach prowadzenie komunikacji marki pomiędzy jej fanami jest bardzo ważnym elementem działań marketingowych. Obecnie coraz więcej firm decyduje się na zakładanie profilu firmowego na Facebooku oraz prowadzenie działań reklamowych na tym portalu. Dzięki prowadzeniu takich działań firma może osiągnąć wiele korzyści dla swojej marki m.in. wzbudzić większe zaufanie czy przedstawić swoją ofertę.