Austria można zaliczyć do jednego z najbardziej rozwiniętych krajów europejskich. Jest to również rynek bardzo bliski polskim przedsiębiorcom, dlatego nic dziwnego, że wiele z nich decyduje się na rozpoczęcie swojego biznesu właśnie w Austrii lub na współpracę z tamtejszymi firmami. Zastanawiasz się zatem nad promowaniem produktów czy usług właśnie na rynku austriackim? Dowiedz się, jak dokładnie wygląda proces pozycjonowania stron w tym kraju.
Cały rynek e-commerce w Austrii jest niezwykle dobrze rozwinięty, a wszystko to za sprawą tego, ze większość mieszkańców korzysta z Internetu – nie tylko w domu, ale również poza nim oraz w pracy. Najczęściej z Internetu na urządzeniach przenośnych, czyli mobilnych korzystają osoby młode przed 35. rokiem życia. Ponadto wielu mieszkańców dokonuje zakupów online oraz szuka usług czy produktów właśnie w sieci.
Nieco połowa Austriaków korzysta w dalszym ciągu z urządzeń desktopowych, a stale rośnie popularność wszystkich mobilnych sprzętów jak telefony czy tablety. Dlatego, gdy zamierzamy rozpocząć pozycjonowanie oraz optymalizację swojej strony należy wziąć pod uwagę różne grupy użytkowników i dostosować się do ich potrzeb i wymagań.
Rynek austriacki rozwija się bardzo szybko, co widać po większej ilości produktów czy usług online. Dlatego nic dziwnego, że można odnotować dużą popularność wykonywania zakupów czy sprawdzania informacji właśnie za pomocą Internetu. Ponadto warto przyjrzeć się sposobom płatności wybieranym przez Austriaków. Najczęściej wybiera się przelew bankowy oraz karty kredytowe. Popularność zdobywają również przelewy natychmiastowe, mowa o E-wallet. Gdy użytkownik płaci online, oczekuje przede wszystkim bezpiecznych i prostych procesów płatności.
Warto przemyśleć, co może dać naszej firmie odpowiedni sukces na rynku austriackim. Dlatego warto poznać najważniejsze elementy pozycjonowania stron internetowych w Austrii.
Językiem urzędowym w Austrii jest niemiecki, jednak należy zwrócić uwagę, że będzie on się różnił od tego, którym posługują się rodowici Niemcy, np. w Berlinie. Oczywiście można nauczyć się pierwotnej wersji języka – Hochdeutsch, jednak zdecydowana większość będzie posługiwać się innymi odmianami języka w zależności do regionu. Dialekt austriacki najbardziej w swojej formie przypomina ten bawarski. Gdy chcemy prawidłowo posługiwać się niemieckim, należy wykazać się odpowiednią znajomością języka lub skorzystać z pomocy tłumaczy czy native speakera.
Z domeną, jaką możemy spotkać się w Austrii jest .at. Może zostać wykorzystywana do tzw. domain hacks, a poza tym można także używać domenę .co.at. Nie ma żadnych specjalnych wymagań, jakie musiałaby spełnić osoba, która rejestruje jedną z powyższych domen. Wybór pierwszego wariantu domeny, czyli .at przyniesie jednak lepszy skutek działań związanych z pozycjonowaniem, ponieważ witryna będzie lepiej widoczna w wyszukiwarce. Język jest niezwykle ważny podczas budowania contentu naszej strony oraz przy tworzeniu wartościowych i unikalnych treści dla austriackiego użytkownika. Mowa nie tylko o opisach produktów czy usług, ale także o dostosowaniu płatności, waluty czy dostaw pod austriackiego odbiorcę naszej strony.
Gdy zastanawiamy się nad promowaniem swojego biznesu w Austrii, należy zwrócić uwagę na popularne wyszukiwarki internetowe. Oczywiście, nie ma zaskoczenia, że to właśnie wyszukiwarka Google jest najczęściej używana przez użytkowników w Austrii. Warto zatem skupić się na odpowiedniej optymalizacji oraz pozycjonowaniu właśnie tej wyszukiwarki. Następnie za nią popularne jest Bing, DuckDuckGo czy Yahoo.
Działania link-buildingu w Austrii jest niezwykle ważne w procesie pozycjonowania. Liczy się nie tylko ilość samych odnośników, ale również ich jakość. Zwraca się szczególną uwagę, aby linki kierujące do strony były jak najbardziej wartościowe oraz tematyczne.
Rynek SEO w Austrii nie jest duży, a więc możemy bez problemu zdecydować się na pozycjonowanie swojej witryny z niemiecki domen .de. Linki przychodzące będą również działać na terenie Austrii. Można także postawić na linkowanie z social mediów, które bardzo wspomaga cały proces związany z działaniami SEO.
Social media to istotny element rynku e-commerce ze względu na dużą ich popularność oraz wpływ. To właśnie na kanałach społecznościowych większość użytkowników spędza swój czas zarówno na urządzeniach desktopowych, jak i mobilnych. Pozwalają również na odpowiednią komunikację z klientem i dotarcie do innych grup odbiorców. Na pierwszym miejscu w Austrii dominuje oczywiście Facebook, a zanim takie portal jak Pinterest, Instagram, Twitter, YouTube czy Tumblr.
Rynek austriacki jest bardzo atrakcyjny dla każdego przedsiębiorcy, który chce wyróżnić się w Internecie oraz wejść ze swoimi produktami również w zagranicznych krajach. Ponadto Austria jest miejscem, które dynamicznie się rozwija, a mimo to rynek należy do stabilnych oraz najsilniejszych w Europie. Proces pozycjonowania strony internetowej wymaga oczywiście zastosowania pewnych działań związanych z językiem, dostosowaniem treści, domeną czy link buildingiem. Warto postawić także na działania w social mediach oraz reklamy, np. w Google Ads, aby nasz biznes mógł się rozwijać na rynku austriackim.
Ustalenie celu biznesowego
Dla nas liczy się indywidualne podejście do każdego klienta. Chcemy jak najlepiej dopasować naszą ofertę do Twojej działalności i Twoich potrzeb. Poprzez wnikliwą rozmowę o Twoich celach zweryfikujemy, do jakich klientów kierowane są Twoje produkty lub usługi. Dzięki temu, dobierzemy trafne i wyszukiwane słowa kluczowe.
Dobór słów kluczowych
Dzięki odpowiedniemu doborowi słów kluczowych, Twoja firma zacznie być wyszukiwana na konkretne frazy, a co za tym idzie – kojarzona z konkretną branżą. Dzięki temu, osoba, która odwiedzi Twoją stronę internetową nie będzie przypadkowym internautą, lecz potencjalnym klientem.
Estymacja ruchu
Przygotowujemy estymację wzrostu ruchu na wybrane słowa kluczowe. Arkusz zawiera rozkład przyrostu ruchu w przedziale dwunastu najbliższych miesięcy, ujmując sezonowość fraz Twojej branży.
Analiza konkurencji
Aby jak najlepiej wybrać frazy kluczowe, kompleksowo przeanalizujemy środowisko konkurencyjne dla wybranej grupy słów. Dzięki temu, unikniemy pozycjonowania na słowa kluczowe o dużej konkurencji, wybierzemy unikatowe i takie, które przyczynią się do wzrostu wyszukiwania Twojej firmy. Naszym celem jest optymalizacja strony oraz ustalenie strategii link buildingu.
Audyt SEO
Przy użyciu profesjonalnych narzędzi, przeprowadzimy szczegółową weryfikację Twojej strony pod kątem SEO, czyli technicznych wymagań wyszukiwarek internetowych. Weźmiemy pod uwagę kilkadziesiąt czynników on-site oraz off-site. Stworzony plik będzie zawierał listę rekomendacji, które należy wdrożyć na stronie internetowej, aby poprawić jej widoczność w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.
Optymalizacja strony
Po szczegółowej konsultacji, w której poinformujemy Cię o proponowanych zmianach oraz po ich zatwierdzeniu, w ramach podpisanej umowy nasz zespół programistów wdroży zmiany, które wynikły z Audytu SEO. Dzięki temu, Twoja strona zostanie zoptymalizowana, a wszystkie negatywne czynniki wpływające na jej widoczność – wyeliminowane.
Budowa contentu
W ramach usługi pozycjonowania, stworzymy dla Ciebie unikatowy i rozbudowany content, dzięki któremu Twoja strona będzie uważana przez wyszukiwarkę za wartościową. Zwiększy to również opinię o Twojej firmie potencjalnych klientów i wpłynie pozytywnie na wizerunek marki.
Link building
Zajmiemy się pozyskiwaniem wartościowych i tematycznych linków, kierujących do Twojej strony ze zdywersyfikowanych źródeł, takich jak: artykuły sponsorowane, dedykowane stron zapleczowe, fora internetowe, wpisy gościnne, serwisy opiniotwórcze itp. Pozwoli to na rozpowszechnienie Twojej marki w Internecie ponieważ im więcej takich linków, tym wyższa wartość „w oczach” wyszukiwarki.
Monitoring & raportowanie
Będziemy nieustannie udostępniać Ci wgląd do monitoringu pozycji fraz, biorąc pod uwagę ich sezonowość. Na początku każdego miesiąca otrzymasz wartościowy raport SEO w którym znajdzie się: porównanie przyrostu ruchu dla miesiąca poprzedniego do obecnego, omówienie zrealizowanych działań, lista pozyskanych linków, które są Twoją własnością oraz informacja o strategii na kolejny miesiąc. Dzięki temu, zyskasz możliwość monitorowania naszych działań na bieżąco.
Ciągła analiza i rozwój Twojej strony
Dzięki nieustannej analizie zapytań Twoich klientów wpisywanych w wyszukiwarkę, możemy ciągle dopasowywać się do trendów i ustalać nowe, popularne frazy kluczowe, zwiększając tym samym widoczność Twojej firmy. Pamiętaj, że łączy nas wspólny cel, jakim jest nieustanna poprawa pozycji Twojej działalności w Internecie.
Nasz specjalista przygotuje dla Ciebie spersonifikowaną ofertę, w oparciu o potrzeby Twojej firmy. Nie tylko przedstawi Ci proponowane zmiany i działania na rzecz pozycjonowania, ale również zajmie się ich wdrożeniem, obserwacją i błyskawicznym działaniem w przypadku zmiany algorytmu.
Twoja witryna zostanie przeanalizowana pod kątem podstawowych czynników, które mają wpływ na pozycjonowanie. Specjalista SEO zweryfikuje obecne działania marketingowe, oraz sprawdzi widoczność Twojej witryny na słowa kluczowe, ujęte w ofercie.
Chcemy, by oferowana kampania była możliwie jak najskuteczniejszą metodą, na wzrost ruchu na Twojej witrynie. W oparciu o najczęściej wyszukiwane i trafne frazy przygotujemy strategię, która będzie dążyć do skalowania Twojego biznesu.
Nasi specjaliści SEO oraz Brand Menager będą opiekowali się Twoją kampanią, dzięki czemu zyskasz szansę na natychmiastową reakcję w przypadku zmiany algorytmu oraz możliwość konsultacji i omówienia bieżących działań.
Cenimy sobie Twoją satysfakcję z przeprowadzanych działań, dlatego gwarantujemy dostęp do monitorowania pozycji Twoich słów kluczowych. Wyniki będziesz mógł w każdej chwili omówić na bieżąco z naszymi specjalistami.
Na początku każdego miesiąca otrzymasz raport SEO z przeprowadzonych prac, statystyk ruchu oraz listy pozyskanych linków. Dzięki temu, będziesz miał możliwość omówienia z nami rezultatów kampanii i konsultowania wszelkich kwestii związanych z naszą strategią.
Każda kampania ma swój cel – dlatego też, po ustaleniu ostatecznej grupy słów kluczowych estymujemy przyrosty ruchu.
Lokalni internauci są kluczem do wzrostu widoczności Twojej strony internetowej. Poprzez starannie dobrane frazy lokalne, powiązane zarówno z miastem jak i Twoją działalnością masz szansę na pozyskanie nowych klientów wśród miejscowej społeczności.
Stawiając na trafne i wyszukiwane słowa kluczowe, wzrośnie liczba odwiedzin Twojej witryny. Dzięki temu, generowany ruch wpłynie na pozycjonowanie strony internetowej w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.
Zwiększony ruch to analogicznie zwiększona widoczność Twojej strony w wyszukiwarce. Dzięki temu zyskasz szansę na dotarcie do większego grona potencjalnych klientów.
Poprzez starannie dobraną strategię, która przełoży się na wyższym pozycjonowaniu Twojej firmy w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, zyskasz przewagę nad konkurencją w Twojej okolicy. Dzięki temu lokalni klienci będą chętniej korzystać z Twoich usług.
Zwiększenie widoczności Twojej firmy, oraz powiązanie ją z konkretnymi frazami sprawi, że Twoja firma zacznie być rozpoznawalna na rynku. To bezpośrednio przyczyni się do zwiększenia liczby potencjalnych klientów.
Rosnący ruch organiczny bezpośrednio przełoży się także na wzrost zysków Twojego biznesu. Finalnie, zwiększone przychody Twojej firmy przewyższą koszty przeznaczone na pozycjonowanie.
Współpraca z agencją AdVIST to zdecydowanie pełen profesjonalizm i fantastyczny kontakt. Pracownicy agencji za każdym razem potrafią rozwiać wszelkie wątpliwości i posłużyć fachową poradą.
Jesteśmy bardzo zadowoleni z dotychczasowej współpracy i serdecznie polecamy ją innym.
Firma enel-med współpracuje z firmą AdVIST/WebVIST w obszarze kampanii internetowych, a także budowania stron www dla jednej z naszych marek.
Bardzo duże zaangażowanie, terminowość, praca pod presją czasu (dotrzymywanie dead linów) sprawiają, że możemy polecić firmę AdVIST jako solidnego partnera biznesowego.
Od 2020 roku współpracujemy z agencją AdVIST. Współpraca rozpoczęła się od audytu marketing automation, a dziś kompleksowo wspierają Nas w zakresie planowania, wdrażania, a także prowadzenia kampanii na wielu płaszczyznach. Najwyższą wartością tej współpracy są ludzie, wymiana wiedzy i partnerska relacja. Współpraca z AdVist spełni oczekiwania najbardziej wymagających przedsiębiorców.
Agencja AdVIST od czerwca 2019 roku kompleksowo wspiera działania SEO dla serwisu ProfiLingua. Lata współpracy umożliwiły odbudowę, a następnie sukcesywną poprawę pozycji serwisu w wyszukiwarce Google. Agencję AdVIST mogę również zarekomendować w kierunku optymalizacji działań reklamowych w systemie Google Ads – które to również efektywnie generowały dla nas wartościowe dane biznesowe.
Od 2019 r. organizacja pozarządowa MSC (Marine Stewardship Council) w Polsce korzysta
z usług Agencji AdVIST w zakresie prowadzenia i optymalizacji kampanii reklamowych Google
Ads oraz kampanii płatnych YouTube. Działania AdVIST przekładają się na bardzo dobre wyniki
reklamowe. Z przyjemnością mogę zarekomendować współpracę z ww. firmą.
Firma ALLboards korzysta z usług Agencji AdVIST w obszarze obsługi SEO dla sklepu polskiego oraz profesjonalnego kreowania wizerunku marki. Z Przyjemnością polecamy usługi agencji AdVIST. Jesteśmy zadowoleni z dotychczasowej współpracy. Usługi wysokiej jakości, pełna dyspozycyjność oraz szeroki zakres działań to niewątpliwe atuty tej firmy.
Transparentne zasady współpracy oraz zaangażowanie wychodzące poza obszar standardowego digital marketingu. Kreatywne podejście do rozwiązywania problemów i ich otwartość sprawia, że z czystym sumieniem polecam współpracę z zespołem AdVIST.
z AdVIST nasza firma współpracuje od 2020 roku.
W tym czasie powierzyliśmy zespołowi kompleksową obsługę naszych firm w internecie. AdVIST jest odpowiedzialny zarówno za stronę główną firmy, sklep internetowy oraz wszelkie akcje związane z promocją, reklamą oraz wizerunkiem w internacie.
Cenimy tą współpracę za profesjonalizm, zaangażowanie oraz podejście do klienta.
Współpraca obejmowała i wciąż obejmuje realizowanie kampanii zgodnie z zaplanowaną wspólnie strategią. Realizacja wszystkich prac przebiegała i przebiega sprawnie, zgodnie z ustalonym harmonogramem, a Pracownicy Wykonawcy wykazują się stosowną wiedzą, doświadczeniem i umiejętnościami. Z pełną satysfakcją rekomendujemy firmę AdVIST.
Wcześniej moja firma była obsługiwana przez nierzetelne agencje reklamowe przez co moje zaufanie do tej branży było nadszarpnięte. Po wielu rozmowach i spotkaniach z Panem Norbertem Roczniakiem – przekonałem się do skorzystania z usługi SEO oraz realizacji nowego sklepu internetowego. Działamy nieprzerwanie od 2020 i bez dłuższego namysłu mogę polecić agencję AdVIST.
Współpracujemy z firmą AdVIST już kilka lat. Pomimo dosyć specyficznej branży, udało nam się wypracować optymalną strategię dla naszych kampanii online. Zdecydowaną zaletą firmy, jest responsywność i wysoka kultura osobista pracowników, a także ciągłe wdrażanie innowacyjnych rozwiązań zarówno w zakresie oferowanych produktów jak i sposobu współpracy.