Dołącz do naszego zespołu - sprawdź kogo szukamy REKRUTACJA

Pozycjonowanie stron Norwegia

Zwiększymy widoczność Twojej strony w Norwegii Sprawdź ofertę

Pozycjonowanie w Norwegii – najważniejsze informacje

Norwegia jest krajem, gdzie mieszka oraz pracuje duża ilość Polaków. Ponadto chętnie zakładają swój biznes właśnie na terenie tego kraju. Przyjazny system prawny i powszechny dostęp do Internetu sprawia, że rynek e-commerce działa bardzo sprawnie, a przedsiębiorcy mogą liczyć na skuteczne działania marketingowe, które sprawią, że ich firma dotrze do większej grupy odbiorców. Jak zatem odpowiednio dokonać pozycjonowania stron w Norwegii?

Norweski rynek

Jeśli chcemy wypromować swoją stronę w Norwegii to należy pamiętać o wykupieniu domeny .no – musisz być właścicielem norweskiej firmy z odpowiednio nadanym specjalnym numerem ID. W Norwegii nie sprzedaje się krajowych domen ogólnie na otwartym rynku. Duża ilość kanałów internetowych preferuje model subskrypcyjny z wartościowym contentem, jedynie dla użytkowników z wykupionym dostępem. Kraj ten dba przede wszystkim o swoje interesy i dążą do maksymalizacji korzyści związanych z prowadzeniem swojego biznesu.

Jak wynika z wielu źródeł, Polacy to największy odsetek mniejszości narodowych w Norwegii, dlatego rozpoczęcie własnego biznesu właśnie tam jest opłacalne. Ponadto z Internetu korzysta znacząca większość mieszkańców – i to nie tylko w młodszym społeczeństwie, ale również wśród osób starszych. Duża ich ilość korzysta także z mediów społecznościowych. Dlatego nic dziwnego, że to właśnie w Internecie mamy szansę znaleźć najwięcej potencjalnych klientów oraz nowych odbiorców.

Wyszukiwarki używane przez Norwegów

Jak w większości krajów największą popularnością w Norwegii cieszy się wyszukiwarka google.no. Na kolejnych miejscach plasuje się Kvasir, Bing czy Yahaoo. Dlatego pozycjonowanie w Norwegii opiera się przede wszystkim na działaniach związanych z optymalizacją pod kątem SEO na potrzeby wyszukiwarki Google. Narzędziem, które wspiera podejmowane działania może okazać się Kvasir. Oferuje on dane z niecałym 3 tysięcy portali newsowych. Będzie on zatem jednym z kluczowych narzędzi dla klientów, którzy oferują swoje lokalne usługi oraz produkty na danym terenie. Optymalizacji przeglądarki w Norwegii wymaga z pewnością większego nakładu finansowego. Kvasir nie jest przyjazny dla SEO, ale mimo to zajmuje wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania, co może przynieść korzyści dla mniejszych firm.

Pozycjonowanie po norwesku – na co zwrócić uwagę?

Pozycjonowanie stron internetowych w Norwegii nie różni się zbytnio od działań SEO w porównaniu z innymi krajami europejskimi. Norwegowie jednak cenią sobie potwierdzone informacje oraz jasny przekaz, dlatego witryna powinna mieć intuicyjny layout. Kluczowy będzie parametr UX. Skupianie swoich działań na wyglądzie strony dla użytkowników odbywa się kosztem działań off-site. Kolejnym krokiem będzie zoptymalizowanie treści na stronie pod odpowiednie słowa kluczowe. Unikalne i wartościowe teksty zwiększą współczynnik konwersji.

W Norwegii istotne jest również pozycjonowanie lokalne, ponieważ kraj ten podzielony jest na obszary oraz regiony, które różnią się od siebie nie tylko ukształtowaniem czy klimatem, ale także branżami, które popularne są na danym terenie. Gdy szukasz dużego grona użytkowników, z pewnością warto postawić na ośrodki jak Oslo czy Trondheim.

Norwegia a reklamy – rynek reklamowy w Skandynawii

Podczas podejmowania działań związanych z pozycjonowaniem stron internetowych nie można zapominać o backlinkach oraz linkach sponsorowanych. Zasady odnośnie wykonywanych działań są podobne, co w naszym kraju, jednak warto podkreślić, że Norwedzy nie lubią reklam. Ma to jednak związake z reklamą, np. na bilbordach. Rynek ten jest zatem nastawiony zarówno na frazy globalne, jak i lokalne.

W Norwegii organiczne działania SEO mają większe znaczenie niż w innych krajach. To nic innego jak naturalne wyniki w SERPach, które są stałe w ciągu dnia. To pozycje, które są najczęściej widoczne oraz odwiedzane. Popularność tej formy w tym kraju związana jest z brakiem popularności stosowania reklamy PPC.

SERP po norwesku

Liczba stron, które są zaindeksowane w języku norweskim jest znacznie mniej niż witryn anglojęzycznych. Nie ma zatem dużych problemów, aby wypromować stronę w norweskich wynikach wyszukiwania na odpowiednie frazy kluczowe. Należy jednak mieć na uwadze fakt, że Norwegia jest krajem, w którym posługuje się dużą ilość dialektów. Dlatego dane słowo kluczowe może być pisane na nieograniczoną ilość kombinacji. Najlepiej wybrać Norwegian Bokmål, który stanowi główny język Norwegów. Używa go blisko 90% społeczności. Oprócz tego mamy do czynienia z Nynorsk oraz Samisk – językami, które zalicza się do grupy regionalnych, ale również używanych w Norwegii.

Promowanie biznesu w Social Mediach – gdzie warto w Norwegii?

Jednymi z działań wspomagających pozycjonowanie stron internetowych jest promocja swojego biznesu w mediach społecznościowych. Norwegowie oraz społeczeństwo w innych krajach to osoby, które chętnie korzystają z takich portalów i poświęcają na to wiele godzin. Oczywiście najbardziej popularnym kanałem jest Facebook, gdzie codziennie aktywnie ludność norweska spędza czas właśnie na nim. Następnie plasuje się Twitter, a nieustannie popularność zdobywa Instagram, który obecnie jestem jednym z popularnych kanałów. Ważnym elementem jest również Google+. Nie jest on może tak popularny w krajach skandynawskich, ale ma duże znaczenie w pozycjonowaniu, ponieważ roboty wyszukiwarki obdarzą stronę większym zaufaniem.

Oprócz tego w Norwegii można korzystać z innych, mniejszych portali społecznościowych, mowa o np.

  • oringo.no
  • biip.no
  • underskog.no

Podsumowanie

Polacy chętnie rozwijają swój biznes na terenie Norwegii, dlatego warto zwrócić uwagę na branże, które warto podpiąć pod pozycjonowanie:

  • meble
  • IT, technologia informatyczna
  • energia odnawialna
  • budownictwo
  • branża drzewna

Pozycjonowanie w Norwegii jest niezwykle opłacalne – nie tylko poszerzamy rynek zbytu, ale również mamy możliwość pozyskać nowych klientów, kontrahentów oraz osoby, zainteresowane naszą ofertą. Gdy już podejdziesz odpowiednie działania związane z pozycjonowaniem stron, to masz okazję zyskać szerokie grono użytkowników.

Proces pozycjonowania Twojej strony:

  1. Ustalenie celu biznesowego

    Dla nas liczy się indywidualne podejście do każdego klienta. Chcemy jak najlepiej dopasować naszą ofertę do Twojej działalności i Twoich potrzeb. Poprzez wnikliwą rozmowę o Twoich celach zweryfikujemy, do jakich klientów kierowane są Twoje produkty lub usługi. Dzięki temu, dobierzemy trafne i wyszukiwane słowa kluczowe.

  2. Dobór słów kluczowych

    Dzięki odpowiedniemu doborowi słów kluczowych, Twoja firma zacznie być wyszukiwana na konkretne frazy, a co za tym idzie – kojarzona z konkretną branżą. Dzięki temu, osoba, która odwiedzi Twoją stronę internetową nie będzie przypadkowym internautą, lecz potencjalnym klientem.

  3. Estymacja ruchu

    Przygotowujemy estymację wzrostu ruchu na wybrane słowa kluczowe. Arkusz zawiera rozkład przyrostu ruchu w przedziale dwunastu najbliższych miesięcy, ujmując sezonowość fraz Twojej branży.

  4. Analiza konkurencji

    Aby jak najlepiej wybrać frazy kluczowe, kompleksowo przeanalizujemy środowisko konkurencyjne dla wybranej grupy słów. Dzięki temu, unikniemy pozycjonowania na słowa kluczowe o dużej konkurencji, wybierzemy unikatowe i takie, które przyczynią się do wzrostu wyszukiwania Twojej firmy. Naszym celem jest optymalizacja strony oraz ustalenie strategii link buildingu.

  5. Audyt SEO

    Przy użyciu profesjonalnych narzędzi, przeprowadzimy szczegółową weryfikację Twojej strony pod kątem SEO, czyli technicznych wymagań wyszukiwarek internetowych. Weźmiemy pod uwagę kilkadziesiąt czynników on-site oraz off-site. Stworzony plik będzie zawierał listę rekomendacji, które należy wdrożyć na stronie internetowej, aby poprawić jej widoczność w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.

  6. Optymalizacja strony

    Po szczegółowej konsultacji, w której poinformujemy Cię o proponowanych zmianach oraz po ich zatwierdzeniu, w ramach podpisanej umowy nasz zespół programistów wdroży zmiany, które wynikły z Audytu SEO. Dzięki temu, Twoja strona zostanie zoptymalizowana, a wszystkie negatywne czynniki wpływające na jej widoczność – wyeliminowane.

  7. Budowa contentu

    W ramach usługi pozycjonowania, stworzymy dla Ciebie unikatowy i rozbudowany content, dzięki któremu Twoja strona będzie uważana przez wyszukiwarkę za wartościową. Zwiększy to również opinię o Twojej firmie potencjalnych klientów i wpłynie pozytywnie na wizerunek marki.

  8. Link building

    Zajmiemy się pozyskiwaniem wartościowych i tematycznych linków, kierujących do Twojej strony ze zdywersyfikowanych źródeł, takich jak: artykuły sponsorowane, dedykowane stron zapleczowe, fora internetowe, wpisy gościnne, serwisy opiniotwórcze itp. Pozwoli to na rozpowszechnienie Twojej marki w Internecie ponieważ im więcej takich linków, tym wyższa wartość „w oczach” wyszukiwarki.

  9. Monitoring & raportowanie

    Będziemy nieustannie udostępniać Ci wgląd do monitoringu pozycji fraz, biorąc pod uwagę ich sezonowość. Na początku każdego miesiąca otrzymasz wartościowy raport SEO w którym znajdzie się: porównanie przyrostu ruchu dla miesiąca poprzedniego do obecnego, omówienie zrealizowanych działań, lista pozyskanych linków, które są Twoją własnością oraz informacja o strategii na kolejny miesiąc. Dzięki temu, zyskasz możliwość monitorowania naszych działań na bieżąco.

  10. Ciągła analiza i rozwój Twojej strony

    Dzięki nieustannej analizie zapytań Twoich klientów wpisywanych w wyszukiwarkę, możemy ciągle dopasowywać się do trendów i ustalać nowe, popularne frazy kluczowe, zwiększając tym samym widoczność Twojej firmy. Pamiętaj, że łączy nas wspólny cel, jakim jest nieustanna poprawa pozycji Twojej działalności w Internecie.

Popularne wyszukiwarki - Norwegia

pozycjonowanie w Google Google - 91,27%
pozycjonowanie w Bing Bing - 5,71%
pozycjonowanie w Yahoo Yahoo - 2,31%
pozycjonowanie w DuckDuckGo DuckDuckGo - 0,39%
pozycjonowanie w Kvasir Kvasir - 0,13%

W ramach usług pozycjonowania otrzymasz:

indywidualna oferta
Indywidualną ofertę

Nasz specjalista przygotuje dla Ciebie spersonifikowaną ofertę, w oparciu o potrzeby Twojej firmy. Nie tylko przedstawi Ci proponowane zmiany i działania na rzecz pozycjonowania, ale również zajmie się ich wdrożeniem, obserwacją i błyskawicznym działaniem w przypadku zmiany algorytmu.

ocena skutecznosci
Ocenę SEO

Twoja witryna zostanie przeanalizowana pod kątem podstawowych czynników, które mają wpływ na pozycjonowanie. Specjalista SEO zweryfikuje obecne działania marketingowe, oraz sprawdzi widoczność Twojej witryny na słowa kluczowe, ujęte w ofercie.

profesjonalna strategia
Profesjonalnie obraną strategię

Chcemy, by oferowana kampania była możliwie jak najskuteczniejszą metodą, na wzrost ruchu na Twojej witrynie. W oparciu o najczęściej wyszukiwane i trafne frazy przygotujemy strategię, która będzie dążyć do skalowania Twojego biznesu.

dedykowany specjalista
Wsparcie dedykowanych specjalistów

Nasi specjaliści SEO oraz Brand Menager będą opiekowali się Twoją kampanią, dzięki czemu zyskasz szansę na natychmiastową reakcję w przypadku zmiany algorytmu oraz możliwość konsultacji i omówienia bieżących działań.

monioring pozycji
Stały monitoring pozycji

Cenimy sobie Twoją satysfakcję z przeprowadzanych działań, dlatego gwarantujemy dostęp do monitorowania pozycji Twoich słów kluczowych. Wyniki będziesz mógł w każdej chwili omówić na bieżąco z naszymi specjalistami.

raport seo
Comiesięczne raporty SEO

Na początku każdego miesiąca otrzymasz raport SEO z przeprowadzonych prac, statystyk ruchu oraz listy pozyskanych linków. Dzięki temu, będziesz miał możliwość omówienia z nami rezultatów kampanii i konsultowania wszelkich kwestii związanych z naszą strategią.

natychmiastowy efekt
Zaplanowane efekty

Każda kampania ma swój cel – dlatego też, po ustaleniu ostatecznej grupy słów kluczowych estymujemy przyrosty ruchu.

Co zyskasz dzięki pozycjonowaniu?

wzrost widocznosci
1. Wzrost widoczności na frazy lokalne powiązane z państwem Norwegia

Lokalni internauci są kluczem do wzrostu widoczności Twojej strony internetowej. Poprzez starannie dobrane frazy lokalne, powiązane zarówno z miastem jak i Twoją działalnością masz szansę na pozyskanie nowych klientów wśród miejscowej społeczności.

wzrost ruchu organicznego
2. Przyrost ruchu organicznego

Stawiając na trafne i wyszukiwane słowa kluczowe, wzrośnie liczba odwiedzin Twojej witryny. Dzięki temu, generowany ruch wpłynie na pozycjonowanie strony internetowej w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.

potencjalni klienci
3. Dotarcie do potencjalnych lokalnych klientów

Zwiększony ruch to analogicznie zwiększona widoczność Twojej strony w wyszukiwarce. Dzięki temu zyskasz szansę na dotarcie do większego grona potencjalnych klientów.

przewaga nad konkurencja
4. Przewaga nad konkurencją w Twojej okolicy

Poprzez starannie dobraną strategię, która przełoży się na wyższym pozycjonowaniu Twojej firmy w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, zyskasz przewagę nad konkurencją w Twojej okolicy. Dzięki temu lokalni klienci będą chętniej korzystać z Twoich usług.

zwiekszenie rozpoznawalnosci
5. Zwiększenie rozpoznawalności w Twojej okolicy

Zwiększenie widoczności Twojej firmy, oraz powiązanie ją z konkretnymi frazami sprawi, że Twoja firma zacznie być rozpoznawalna na rynku. To bezpośrednio przyczyni się do zwiększenia liczby potencjalnych klientów.

zwiekszenie zyskow
6. Wzrost zysków

Rosnący ruch organiczny bezpośrednio przełoży się także na wzrost zysków Twojego biznesu. Finalnie, zwiększone przychody Twojej firmy przewyższą koszty przeznaczone na pozycjonowanie.

Zobacz, jak może wzrosnąć ruch na Twojej stronie!

Ruch z SEO Ruch bez SEO
Przeciągnij suwak by poznać efekty pozycjonowania

Obsługujemy systemy

magento
wordpress
iaishop
prestashop
woocomerce
shoper
2click-shop
comarch
redcart
opencart
oscomerce
shopify
shoplo
sote
virtuemart
zenart
cmsmadesimple
conrete5
contao
ddnn
drupal
ee
joomla
modx
quick
textpattern
typo
umbraco
Referencje

Opinie naszych Klientów

Współpraca z agencją AdVIST to zdecydowanie pełen profesjonalizm i fantastyczny kontakt. Pracownicy agencji za każdym razem potrafią rozwiać wszelkie wątpliwości i posłużyć fachową poradą.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z dotychczasowej współpracy i serdecznie polecamy ją innym.

Malwina Ignasiak Junior Product Manager Aflofarm Sprawdź oficjalną referencję

Firma enel-med współpracuje z firmą AdVIST/WebVIST w obszarze kampanii internetowych, a także budowania stron www dla jednej z naszych marek.

Bardzo duże zaangażowanie, terminowość, praca pod presją czasu (dotrzymywanie dead linów) sprawiają, że możemy polecić firmę AdVIST jako solidnego partnera biznesowego.

Sylwia Mach Kierownik ds. online marketingu www.enel.pl Sprawdź oficjalną referencję
sodexo

Od 2020 roku współpracujemy z agencją AdVIST. Współpraca rozpoczęła się od audytu marketing automation, a dziś kompleksowo wspierają Nas w zakresie planowania, wdrażania, a także prowadzenia kampanii na wielu płaszczyznach. Najwyższą wartością tej współpracy są ludzie, wymiana wiedzy i partnerska relacja. Współpraca z AdVist spełni oczekiwania najbardziej wymagających przedsiębiorców.

Radosław Małyska Digital Marketing Manager www.sodexo.pl Sprawdź oficjalną referencję

Agencja AdVIST od czerwca 2019 roku kompleksowo wspiera działania SEO dla serwisu ProfiLingua. Lata współpracy umożliwiły odbudowę, a następnie sukcesywną poprawę pozycji serwisu w wyszukiwarce Google. Agencję AdVIST mogę również zarekomendować w kierunku optymalizacji działań reklamowych w systemie Google Ads – które to również efektywnie generowały dla nas wartościowe dane biznesowe.

Diana Mazurek Dyrektor Marketingu Cyfrowego www.profi-lingua.pl Sprawdź oficjalną referencję

Od 2019 r. organizacja pozarządowa MSC (Marine Stewardship Council) w Polsce korzysta
z usług Agencji AdVIST w zakresie prowadzenia i optymalizacji kampanii reklamowych Google
Ads oraz kampanii płatnych YouTube. Działania AdVIST przekładają się na bardzo dobre wyniki
reklamowe. Z przyjemnością mogę zarekomendować współpracę z ww. firmą.

Joanna Ornoch Senior Communications and Marketing Manager www.msc.org Sprawdź oficjalną referencję

Firma ALLboards korzysta z usług Agencji AdVIST w obszarze obsługi SEO dla sklepu polskiego oraz profesjonalnego kreowania wizerunku marki. Z Przyjemnością polecamy usługi agencji AdVIST. Jesteśmy zadowoleni z dotychczasowej współpracy. Usługi wysokiej jakości, pełna dyspozycyjność oraz szeroki zakres działań to niewątpliwe atuty tej firmy.

Jarosław Prorok i Krzysztof Drozd Head of e-commerce i Commercial Director www.tablice-magnetyczne.com Sprawdź oficjalną referencję

Transparentne zasady współpracy oraz zaangażowanie wychodzące poza obszar standardowego digital marketingu. Kreatywne podejście do rozwiązywania problemów i ich otwartość sprawia, że z czystym sumieniem polecam współpracę z zespołem AdVIST.

Andrzej Miśko Manager www.mrdiagnostic.pl Sprawdź oficjalną referencję

z AdVIST nasza firma współpracuje od 2020 roku.

W tym czasie powierzyliśmy zespołowi kompleksową obsługę naszych firm w internecie. AdVIST jest odpowiedzialny zarówno za stronę główną firmy, sklep internetowy oraz wszelkie akcje związane z promocją, reklamą oraz wizerunkiem w internacie.

Cenimy tą współpracę za profesjonalizm, zaangażowanie oraz podejście do klienta.

Tomasz Szablowski Właściciel www.ekorex.pl Sprawdź oficjalną referencję

Współpraca obejmowała i wciąż obejmuje realizowanie kampanii zgodnie z zaplanowaną wspólnie strategią. Realizacja wszystkich prac przebiegała i przebiega sprawnie, zgodnie z ustalonym harmonogramem, a Pracownicy Wykonawcy wykazują się stosowną wiedzą, doświadczeniem i umiejętnościami. Z pełną satysfakcją rekomendujemy firmę AdVIST.

Marszałek Kazimierz Prezes zarządu www.e-hak24.pl Sprawdź oficjalną referencję

Wcześniej moja firma była obsługiwana przez nierzetelne agencje reklamowe przez co moje zaufanie do tej branży było nadszarpnięte. Po wielu rozmowach i spotkaniach z Panem Norbertem Roczniakiem – przekonałem się do skorzystania z usługi SEO oraz realizacji nowego sklepu internetowego. Działamy nieprzerwanie od 2020 i bez dłuższego namysłu mogę polecić agencję AdVIST.

Jolanta Błach Właścicielka www.czystyklimat.pl Sprawdź oficjalną referencję
rpm studio

Współpracujemy z firmą AdVIST już kilka lat. Pomimo dosyć specyficznej branży, udało nam się wypracować optymalną strategię dla naszych kampanii online. Zdecydowaną zaletą firmy, jest responsywność i wysoka kultura osobista pracowników, a także ciągłe wdrażanie innowacyjnych rozwiązań zarówno w zakresie oferowanych produktów jak i sposobu współpracy.

Sławomir Siedlik Prezes zarządu www.rpm.pl Sprawdź oficjalną referencję

Zainteresowała Cię nasza oferta?

ZAMÓW DARMOWĄ WYCENĘ