Zdecydowanie warto wejść na fiński rynek, jeśli chcemy dotrzeć ze swoimi produktami lub usługami. Należy jednak najpierw poznać specyfikę oraz potrzeby konsumentów na tym rynku. Większa wiedza pozwoli Ci podjąć skuteczne działania. Dlatego, jeśli chcesz wiedzieć, jak zwiększyć widoczność swojej strony, sprawdź jak odpowiednio podjąć działania związane z pozycjonowaniem stron w Finlandii.
Rynek e-commerce w Finlandii przez ostatnie lata mocno się zmienia, a użytkownicy częściej wahają się, czy na pewno kupowanie przez Internet jest w pełni bezpieczne. O efekcie ROPO (Research Online Purchase Offline) nie ma raczej mowy. Zachodzące zmiany w branży nie są tak dynamiczne, ale mimo to Finowie chętnie podejmują różne działania za pomocą Internetu.
Finlandia to kraj, w którym dokonano transakcji przy użyciu telefonu komórkowego po raz pierwszy na świecie w 1997 roku. Ponadto populacja tego kraju wynosi ponad 5 milionów i należy do jednego z miejsc, który może pochwalić się najwyższym wskaźnikiem dostępu do Internetu. Większość mieszkańców ma możliwość korzystania z usług online, a niemal połowa Finów regularnie robi zakupy przez Internet przynajmniej raz w miesiącu.
Rynek fiński jest bardzo dobrze rozwinięty i bardziej stały niż nasz rodzimy. Zainteresowanie w ciągu ostatnich 5 lat dla e-commerce wzrosło o ponad 20%. Mówi się również o tym, że blisko 4 miliony mieszkańców będzie korzystać do 2022 z możliwości zakupów online. Świadczą o tym również badania, które mówią, że nawet osoby po ukończeniu 60. roku życia korzystają z Internetu, co może nam dać obraz tego, że Finlandia jest aktywnym społeczeństwem w sieci.
Finowie to specyficzna grupa konsumentów, która chętnie wykupuje wycieczki przez Internet z biur podróży niż w Polsce, gdzie takie transakcje są u nas raczej dokonywane w stacjonarnych punktach. Finowie zwracają również ogromną uwagę na ekologię, dlatego sposób pakowania przesyłki z pewnością będzie mieć dla nich znaczenie. Aby zdobyć więcej zaufania u fińskich mieszkańców, można skorzystać z prostego rozwiązania, jakim jest RePack, czyli opakowania wielokrotnego użytku. W Finlandii coraz więcej firm korzystania z takiego sposobu pakowania swoich produktów, co przyciąga konsumentów z całego kraju.
Warto dowiedzieć się, na co Finowie zwracają uwagi podczas robienia zakupów i wybierania odpowiedniego sklepu internetowego. Oczywiście główną rolę odgrywa cena, ale następnie występują wszystkie kwestie związane z UX czy Ul, czyli klarowność informacji, łatwość poruszania się po stronie, czy odpowiednio rozwinięte funkcje wyszukiwania. Rynek fiński jest bardzo otwarty, a użytkownicy chętne dokonują zakupów z zagranicznych stron, dlatego należy o tym pamiętać. Ponadto należy dostosować płatność oraz walutę pod fiński rynek. Najchętniej korzysta się z karty kredytowej oraz debetowej, a także Postpay i PayPal.
Wprowadzając swój biznes na rynek, należy wiedzieć, z których branż zyski są największe. Można wywnioskować, że dużą popularnością cieszy się technologia oraz moda, a na kolejnych miejscach plasują się sklepy hobbystyczne, zoologiczne, kosmetyki i produkty do pielęgnacji. Następnie można zauważyć popularność również akcesoriów do domu, książki, czy części do samochodów. Finowie dużo wydają także na podróże oraz wycieczki.
Język fiński nie należy do najłatwiejszych, dlatego będzie trudny do rozszyfrowania dla Google. Ponadto problem pojawia się podczas sufiksów, które sprawiają, że w fińskim jedno słowo może oznaczać dłuższy wzrost. W fińskim nie spotkamy się również z pojedynczymi literami jak „w”, „z”, a także „na”, „od” czy „do”. Gdy chcesz napisać tekst zoptymalizowany pod SEO, Google może potraktować odmiany słów jako zupełnie inne. Mogą również zostać mylnie wrzucone do różnych kategorii. Dlatego należy odpowiednio rozwiązać problem z sufiksami. Najpierw trzeba sprawdzić sformułowania, które mają najwięcej wolumen i wybrać słowa z sufiksami, które mogą dotrzeć do jak największej ilości odbiorców. Następnie zadbajmy o naturalność i mimo ograniczeń pisać tak, aby użytkownik mógł uzyskać klarowne informacje.
Fińskie słowa mogą mocno utrudniać tworzenie poprawnych meta description czy tytułów – mowa szczególnie o liczbie znaków. Na pewno musimy w takim przypadku unikać sufiksów, ponieważ słowa będę jeszcze dłużej. W fińskim znajdują się również takie słowa, które przydadzą się podczas tworzenia treści, ponieważ są krótkie i na temat, np. „osta” (kup) czy „upea” (fantastyczny).
Witryna ta jest odpowiednikiem Ceneo, czyli strony, gdzie użytkownicy mogą porównywać produkty pod względem ceny oraz opinii. Liczba odwiedzin Vertaa.fi może niekiedy sięgać nawet miliona odwiedzin w ciągu miesiąca. Jest to witryna bardzo prosta w obsłudze. Aby wprowadzić produkt, należy uzupełnić pola takie jak kategoria, nazwa, cena, czas dostawy czy brand ID. W bazie tej witryny znajdują się blisko 4 miliony produktów.
Kelkoo jest serwisem, który działa na podobnej zasadzie, co poprzednik. Porównywarka, która umożliwia zwiększyć zasięg sklepu internetowego przez reklamowanie produktów dla odpowiedniego targetu. Aby wprowadzić produkt do sklepu, należy wpisać brand ID, tytuł, cenę czy dostępność.
To kolejna ze stron, która porównuje produkty. Klienci mogą porównywać ceny i szczegóły produktów, a także sprawdzać opinie. Prisjakt wymaga ID produktu, kategorii, URL sklepu, ceny, stanu czy dostępności. Jest nieco bardziej wymagający, ale sprawdza się jako sposób na reklamę.
Większość mieszkańców Finlandii korzysta z urządzeń mobilnych podczas dokonywania zakupów. Dlatego podczas optymalizacji swojej strony należy pamiętać także o tym, aby nie zapominać o dostosowaniu witryny w wersji mobilnej.
Marketing w Finlandii opiera się na mass mediach. Jeśli chcesz dostać się na rynek lub mocno się na nim uplasować, dobrze będzie skorzystać z możliwości oferowanych przez ten kanał.
Przede wszystkim Finlandia cieni sobie kulturę, a społeczeństwo jest dla nich najważniejsze. Dlatego, gdy rozpoczynamy działalność w Finlandii, musimy dopasować się do społeczeństwa oraz jego zasad.
Istotne jest zatem, aby dostosować się z ofertą do rynku fińskiego, aby móc zyskać więcej zaufania przez użytkowników. Zwróćmy uwagę na język, wyszukiwarkę oraz przywiązanie Finów do społeczeństwa i częstszego korzystania z urządzeń mobilnych.
Ustalenie celu biznesowego
Dla nas liczy się indywidualne podejście do każdego klienta. Chcemy jak najlepiej dopasować naszą ofertę do Twojej działalności i Twoich potrzeb. Poprzez wnikliwą rozmowę o Twoich celach zweryfikujemy, do jakich klientów kierowane są Twoje produkty lub usługi. Dzięki temu, dobierzemy trafne i wyszukiwane słowa kluczowe.
Dobór słów kluczowych
Dzięki odpowiedniemu doborowi słów kluczowych, Twoja firma zacznie być wyszukiwana na konkretne frazy, a co za tym idzie – kojarzona z konkretną branżą. Dzięki temu, osoba, która odwiedzi Twoją stronę internetową nie będzie przypadkowym internautą, lecz potencjalnym klientem.
Estymacja ruchu
Przygotowujemy estymację wzrostu ruchu na wybrane słowa kluczowe. Arkusz zawiera rozkład przyrostu ruchu w przedziale dwunastu najbliższych miesięcy, ujmując sezonowość fraz Twojej branży.
Analiza konkurencji
Aby jak najlepiej wybrać frazy kluczowe, kompleksowo przeanalizujemy środowisko konkurencyjne dla wybranej grupy słów. Dzięki temu, unikniemy pozycjonowania na słowa kluczowe o dużej konkurencji, wybierzemy unikatowe i takie, które przyczynią się do wzrostu wyszukiwania Twojej firmy. Naszym celem jest optymalizacja strony oraz ustalenie strategii link buildingu.
Audyt SEO
Przy użyciu profesjonalnych narzędzi, przeprowadzimy szczegółową weryfikację Twojej strony pod kątem SEO, czyli technicznych wymagań wyszukiwarek internetowych. Weźmiemy pod uwagę kilkadziesiąt czynników on-site oraz off-site. Stworzony plik będzie zawierał listę rekomendacji, które należy wdrożyć na stronie internetowej, aby poprawić jej widoczność w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.
Optymalizacja strony
Po szczegółowej konsultacji, w której poinformujemy Cię o proponowanych zmianach oraz po ich zatwierdzeniu, w ramach podpisanej umowy nasz zespół programistów wdroży zmiany, które wynikły z Audytu SEO. Dzięki temu, Twoja strona zostanie zoptymalizowana, a wszystkie negatywne czynniki wpływające na jej widoczność – wyeliminowane.
Budowa contentu
W ramach usługi pozycjonowania, stworzymy dla Ciebie unikatowy i rozbudowany content, dzięki któremu Twoja strona będzie uważana przez wyszukiwarkę za wartościową. Zwiększy to również opinię o Twojej firmie potencjalnych klientów i wpłynie pozytywnie na wizerunek marki.
Link building
Zajmiemy się pozyskiwaniem wartościowych i tematycznych linków, kierujących do Twojej strony ze zdywersyfikowanych źródeł, takich jak: artykuły sponsorowane, dedykowane stron zapleczowe, fora internetowe, wpisy gościnne, serwisy opiniotwórcze itp. Pozwoli to na rozpowszechnienie Twojej marki w Internecie ponieważ im więcej takich linków, tym wyższa wartość „w oczach” wyszukiwarki.
Monitoring & raportowanie
Będziemy nieustannie udostępniać Ci wgląd do monitoringu pozycji fraz, biorąc pod uwagę ich sezonowość. Na początku każdego miesiąca otrzymasz wartościowy raport SEO w którym znajdzie się: porównanie przyrostu ruchu dla miesiąca poprzedniego do obecnego, omówienie zrealizowanych działań, lista pozyskanych linków, które są Twoją własnością oraz informacja o strategii na kolejny miesiąc. Dzięki temu, zyskasz możliwość monitorowania naszych działań na bieżąco.
Ciągła analiza i rozwój Twojej strony
Dzięki nieustannej analizie zapytań Twoich klientów wpisywanych w wyszukiwarkę, możemy ciągle dopasowywać się do trendów i ustalać nowe, popularne frazy kluczowe, zwiększając tym samym widoczność Twojej firmy. Pamiętaj, że łączy nas wspólny cel, jakim jest nieustanna poprawa pozycji Twojej działalności w Internecie.
Nasz specjalista przygotuje dla Ciebie spersonifikowaną ofertę, w oparciu o potrzeby Twojej firmy. Nie tylko przedstawi Ci proponowane zmiany i działania na rzecz pozycjonowania, ale również zajmie się ich wdrożeniem, obserwacją i błyskawicznym działaniem w przypadku zmiany algorytmu.
Twoja witryna zostanie przeanalizowana pod kątem podstawowych czynników, które mają wpływ na pozycjonowanie. Specjalista SEO zweryfikuje obecne działania marketingowe, oraz sprawdzi widoczność Twojej witryny na słowa kluczowe, ujęte w ofercie.
Chcemy, by oferowana kampania była możliwie jak najskuteczniejszą metodą, na wzrost ruchu na Twojej witrynie. W oparciu o najczęściej wyszukiwane i trafne frazy przygotujemy strategię, która będzie dążyć do skalowania Twojego biznesu.
Nasi specjaliści SEO oraz Brand Menager będą opiekowali się Twoją kampanią, dzięki czemu zyskasz szansę na natychmiastową reakcję w przypadku zmiany algorytmu oraz możliwość konsultacji i omówienia bieżących działań.
Cenimy sobie Twoją satysfakcję z przeprowadzanych działań, dlatego gwarantujemy dostęp do monitorowania pozycji Twoich słów kluczowych. Wyniki będziesz mógł w każdej chwili omówić na bieżąco z naszymi specjalistami.
Na początku każdego miesiąca otrzymasz raport SEO z przeprowadzonych prac, statystyk ruchu oraz listy pozyskanych linków. Dzięki temu, będziesz miał możliwość omówienia z nami rezultatów kampanii i konsultowania wszelkich kwestii związanych z naszą strategią.
Każda kampania ma swój cel – dlatego też, po ustaleniu ostatecznej grupy słów kluczowych estymujemy przyrosty ruchu.
Lokalni internauci są kluczem do wzrostu widoczności Twojej strony internetowej. Poprzez starannie dobrane frazy lokalne, powiązane zarówno z miastem jak i Twoją działalnością masz szansę na pozyskanie nowych klientów wśród miejscowej społeczności.
Stawiając na trafne i wyszukiwane słowa kluczowe, wzrośnie liczba odwiedzin Twojej witryny. Dzięki temu, generowany ruch wpłynie na pozycjonowanie strony internetowej w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.
Zwiększony ruch to analogicznie zwiększona widoczność Twojej strony w wyszukiwarce. Dzięki temu zyskasz szansę na dotarcie do większego grona potencjalnych klientów.
Poprzez starannie dobraną strategię, która przełoży się na wyższym pozycjonowaniu Twojej firmy w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, zyskasz przewagę nad konkurencją w Twojej okolicy. Dzięki temu lokalni klienci będą chętniej korzystać z Twoich usług.
Zwiększenie widoczności Twojej firmy, oraz powiązanie ją z konkretnymi frazami sprawi, że Twoja firma zacznie być rozpoznawalna na rynku. To bezpośrednio przyczyni się do zwiększenia liczby potencjalnych klientów.
Rosnący ruch organiczny bezpośrednio przełoży się także na wzrost zysków Twojego biznesu. Finalnie, zwiększone przychody Twojej firmy przewyższą koszty przeznaczone na pozycjonowanie.
Współpraca z agencją AdVIST to zdecydowanie pełen profesjonalizm i fantastyczny kontakt. Pracownicy agencji za każdym razem potrafią rozwiać wszelkie wątpliwości i posłużyć fachową poradą.
Jesteśmy bardzo zadowoleni z dotychczasowej współpracy i serdecznie polecamy ją innym.
Firma enel-med współpracuje z firmą AdVIST/WebVIST w obszarze kampanii internetowych, a także budowania stron www dla jednej z naszych marek.
Bardzo duże zaangażowanie, terminowość, praca pod presją czasu (dotrzymywanie dead linów) sprawiają, że możemy polecić firmę AdVIST jako solidnego partnera biznesowego.
Od 2020 roku współpracujemy z agencją AdVIST. Współpraca rozpoczęła się od audytu marketing automation, a dziś kompleksowo wspierają Nas w zakresie planowania, wdrażania, a także prowadzenia kampanii na wielu płaszczyznach. Najwyższą wartością tej współpracy są ludzie, wymiana wiedzy i partnerska relacja. Współpraca z AdVist spełni oczekiwania najbardziej wymagających przedsiębiorców.
Agencja AdVIST od czerwca 2019 roku kompleksowo wspiera działania SEO dla serwisu ProfiLingua. Lata współpracy umożliwiły odbudowę, a następnie sukcesywną poprawę pozycji serwisu w wyszukiwarce Google. Agencję AdVIST mogę również zarekomendować w kierunku optymalizacji działań reklamowych w systemie Google Ads – które to również efektywnie generowały dla nas wartościowe dane biznesowe.
Od 2019 r. organizacja pozarządowa MSC (Marine Stewardship Council) w Polsce korzysta
z usług Agencji AdVIST w zakresie prowadzenia i optymalizacji kampanii reklamowych Google
Ads oraz kampanii płatnych YouTube. Działania AdVIST przekładają się na bardzo dobre wyniki
reklamowe. Z przyjemnością mogę zarekomendować współpracę z ww. firmą.
Firma ALLboards korzysta z usług Agencji AdVIST w obszarze obsługi SEO dla sklepu polskiego oraz profesjonalnego kreowania wizerunku marki. Z Przyjemnością polecamy usługi agencji AdVIST. Jesteśmy zadowoleni z dotychczasowej współpracy. Usługi wysokiej jakości, pełna dyspozycyjność oraz szeroki zakres działań to niewątpliwe atuty tej firmy.
Transparentne zasady współpracy oraz zaangażowanie wychodzące poza obszar standardowego digital marketingu. Kreatywne podejście do rozwiązywania problemów i ich otwartość sprawia, że z czystym sumieniem polecam współpracę z zespołem AdVIST.
z AdVIST nasza firma współpracuje od 2020 roku.
W tym czasie powierzyliśmy zespołowi kompleksową obsługę naszych firm w internecie. AdVIST jest odpowiedzialny zarówno za stronę główną firmy, sklep internetowy oraz wszelkie akcje związane z promocją, reklamą oraz wizerunkiem w internacie.
Cenimy tą współpracę za profesjonalizm, zaangażowanie oraz podejście do klienta.
Współpraca obejmowała i wciąż obejmuje realizowanie kampanii zgodnie z zaplanowaną wspólnie strategią. Realizacja wszystkich prac przebiegała i przebiega sprawnie, zgodnie z ustalonym harmonogramem, a Pracownicy Wykonawcy wykazują się stosowną wiedzą, doświadczeniem i umiejętnościami. Z pełną satysfakcją rekomendujemy firmę AdVIST.
Wcześniej moja firma była obsługiwana przez nierzetelne agencje reklamowe przez co moje zaufanie do tej branży było nadszarpnięte. Po wielu rozmowach i spotkaniach z Panem Norbertem Roczniakiem – przekonałem się do skorzystania z usługi SEO oraz realizacji nowego sklepu internetowego. Działamy nieprzerwanie od 2020 i bez dłuższego namysłu mogę polecić agencję AdVIST.
Współpracujemy z firmą AdVIST już kilka lat. Pomimo dosyć specyficznej branży, udało nam się wypracować optymalną strategię dla naszych kampanii online. Zdecydowaną zaletą firmy, jest responsywność i wysoka kultura osobista pracowników, a także ciągłe wdrażanie innowacyjnych rozwiązań zarówno w zakresie oferowanych produktów jak i sposobu współpracy.