Użycie atrybutu nofollow w linku powoduje, że roboty crawlujące nie muszą odwiedzać strony, do której ten link prowadzi. Linki nofollow, podobnie jak linki dofollow, zabierają pewną wartość wskaźnika PR witrynie, na której link ten został umieszczony. Atrybut nofollow w niższym stopniu przyczynia się do pozycjonowania, ale potrafi generować ruch. Linki z atrybutem nofollow mają pewną wartość, ponieważ:
- brana pod uwagę jest ogólna liczba wszystkich linków w sieci prowadzących do strony,
- linki nofollow mają wpływ także na wyliczenie – w oczach wyszukiwarki pozycjonowanie strony za ich pomocą wygląda bardzo naturalnie. Brak linków z atrybutem nofollow wskazuje na świadome działania pozycjonerskie,
- przekazują część Trust Flow, na której jest Twój link,
- część linków z atrybutem nofollow pozytywnie wpływa na pozycjonowanie – na przykład, linki umieszczone na portalach domeną .gov bądź .edu., linki nofollow wpływają pozytywnie na strukturę linków.