Click-Through Rate oznacza nic innego jak współczynnik klikalności, oznaczony skrótem CTR. Współczynnik klikalności pokazuje, jaki jest procentowy stosunek ilości kliknięć do ilości wyświetleń. CTR marketing jest współczynnikiem używanym w marketingu internetowym, co ma na celu analizy wyników kampanii internetowych. W przypadku gdy 1000 osób zobaczy reklamę i 25 osób poprzez kliknięcie w link danej reklamy przejdzie na stronę, wówczas CTR wyniesie 25%. Wysokość współczynnika CTR Google zależy od wielu czynników, a jego wysoki wynik jest zazwyczaj korzystny i jednocześnie świadczy o dobrym dopasowaniu treści reklamy, tytułu czy opisu do oczekiwań potencjalnych klientów oraz użytkowników.
Niski Google CTR może być wynikiem m.in. braku dopasowania słów kluczowych, źle dopasowaną treścią reklamy do strony, nieintuicyjną ścieżką zakupową, źlee dopasowaną reklamą do fraz kluczowych czy brak wykluczających fraz. Niewiele osób zdaje sobie również sprawę, że click through rate jest istotny dla działań związanych z pozycjonowaniem stron internetowych w wynikach organicznych wyszukiwarki. CTR SEO określa liczbę wejść na daną witrynę w stosunku do wyświetleń jako organiczny wynik wyszukiwania.