Dołącz do naszego zespołu - sprawdź kogo szukamy REKRUTACJA

Co to jest Accelerated Mobile Pages (AMP)?

AMP (Accelerated Mobile Pages) to nowoczesne rozwiązanie stworzone przez Google w kolaboracji z Twitterem. AMP mają w założeniu wpływać na lepsze i szybsze doświadczenie podczas korzystania ze strony internetowej za pomocą urządzeń mobilnych. Accelerated Mobile Pages to przede wszystkim upraszczanie kodu HTML i CSS. AMP jest też powiązanie z podejściem Mobile-First, którego celem jest optymalizacja stron pod telefony komórkowe.

AMP to budowanie stron internetowych dla statycznego contentu, na który nie mają wpływu zachowania użytkowników. Dzięki temu Google może szybciej ładować stronę (poprzez tzw. prerender) niż za pomocą zwykłego HTML.

Stosowanie AMP może mieć pozytywny wpływ na pozycje w wyszukiwarce Google, jak i konwersje wśród użytkowników.

Słownik pojęć marketingowych

Darmowa wycena Zadzwoń
po ofertę