Dołącz do naszego zespołu - sprawdź kogo szukamy REKRUTACJA

Co to jest współczynnik konwersji (CPS)?

Współczynnik konwersji, inaczej zwany również wskaźnikiem konwersji, wyrażony jest w procentach i pozwala na wskazanie udziału osób wykonujących pożądaną akcję. Określa skuteczność działania kampanii reklamowej czy strony internetowej. Informuje, w jakim stopniu odbiorca zrealizował cel konwersji, czyli w ilu procentach wykonał określone działanie.

Współczynnik konwersji pozwala nam na dokładne poznanie procentowanego wskaźnika działania. Aby obliczyć CPS musimy podzielić liczbę konwersji przez liczbę wszystkich użytkowników. Śledzenie konwersji dostarcza wiedzy na temat zachowania klienta po wykonaniu czynności, np. kliknięcia w reklamę.

Współczynnik konwersji = (liczba wykonanych konwersji / liczba unikalnych odwiedzin na stronie www) x 100%.

Słownik pojęć marketingowych